بدهی خارجی دولت در خردادماه امسال به ۷ هزار و ۵۷۱ میلیون دلار رسید؛ همچنین در این ماه متوسط نرخ دلار در بازار بین بانکی ۳۰۴۷ تومان و در بازار آزاد ۳۴۶۹ تومان بوده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۲۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،بدهی خارجی دولت در خردادماه امسال به ۷ هزار و ۵۷۱ میلیون دلار رسید؛ همچنین در این ماه متوسط نرخ دلار در بازار بین بانکی ۳۰۴۷ تومان و در بازار آزاد ۳۴۶۹ تومان بوده است.

 
 بدهی خارجی(تعهدات بالفعل) دولت در خردادماه سال جاری در مجموع به ۷ میلیارد و ۵۷۱ میلیون دلار رسید. بر این اساس، ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار این بدهی مربوط به بدهی‌های کوتاه‌مدت و ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار آن مربوط به بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت بوده است.
 
همچنین متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهای بین‌بانکی و آزاد در خردادماه سال جاری نیز اعلام شده است که بر این اساس، متوسط نرخ این ارز در بازار بین بانکی ۳۰۴۷ تومان و در بازار آزاد ۳۴۶۹ تومان بوده است.
 
بر اساس جدول خلاصه وضعیت اوراق مشارکت در سال ۹۵ که عملکرد تا پایان خردادماه امسال را نشان می‌دهد؛ در مجموع ۲۴ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال اوراق مشارکت به فروش رفته که در این میان سهم اوراق مشارکت دولت ۱۹ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال، سهم اوراق دولتی- بودجه‌ای که در قوانین بودجه سالانه بازپرداخت اصل و سود آنها پیش‌بینی می‌شود، ۱۹ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال و سهم شهرداری‌ها ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده است.
 
برای اوراق مشارکت دولتی- بودجه‌ای، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بند ب تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور که موضوع آن طرح‌های دولت است؛ در دو ردیف ۱۶ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریالی با مدت ۴ ساله و سود علی‌الحساب ۲۱ درصد و ۳۰۸۸ میلیارد ریال با مدت ۴ ساله و سود ۱۸ درصد علی‌الحساب، اوراق فروخته است.
 
در میان شهرداری‌ها نیز تنها شهرداری مشهد موفق به فروش اوراق مشارکت به میزان ۴۹۵۰ میلیارد ریال با مدت ۲ ساله و نرخ سود علی‌الحساب ۱۸ درصد شده است.
منبع: رجانیوز
ارسال نظرات