جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام: اثری ماندگار است که برای انسانیت و بشریت باشد و برای همه آن معارف الهی باشد که برای مردم و کشور ما سودمند است، باید به دنبال این موضوعات برویم و این امر ماندگاری خواهد داشت و ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۶۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عبدالصاحب طهماسبی، در مراسم تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی استان ایلام، اظهار کرد: هنرمندان بسیجی با توجه به توانمندی‌هایی که دارند، می‌توانند خالق آثار ناب و ماندنی باشند.

وی با برگزاری هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج ابراز کرد: این جشنواره فرصت مناسبی بوده است که هنرمندان بتوانند با تولید آثار ارزشی و ماندگار در استان و کشور، هنر ناب الهی ارزشی معنوی و دینی الهی را به منصه ظهور برسانند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، بابیان اینکه جشنواره تولید آثار هنری متعالی و ارزشی جزو خیرات هستند باید در این زمینه هنرمندان از هم سبقت بگیرند و به این امر اعتقادداریم که هر هنرمند و مسئولی که در این عرصه وارد نشود، دچار خسران شده است.

سرهنگ طهماسبی، با اشاره به اینکه هنرهای تجسمی از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خاصی برخوردار است، بیان کرد: مخاطب با نگاه کردن و با بصر آثار را مشاهده می‌کند و از کاربردهای هنرهای تجسمی یکی زیبایی و دیگری کاربردی است که هنرمند یک اثر را آن‌چنان زیبا خلق می‌کند که چشم مخاطب را به سمت خود بکشد و آثار زیبایی را با مخاطب در میان بگذارد و در زمینه‌های مختلف و حوزه‌های مختلف کاربرد داشته باشد.

وی، بیان کرد: هنرمندی که بتواند که باکار زیبا را ارائه دهد و بتواند در حوزه‌های مختلف در حوزه‌های کاربردی مؤثر واقع شود، تولید آثار هنری به اشکال مختلف برای ارتباط پیدا کردن با مخاطب یک کار زیبا و با مفهوم را ارائه دهد قابل‌تقدیر است و همه این‌ها نیاز به تلاش و کوشش و تفکر دارد.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، گفت: همه‌کاره‌ای هنری که با اعتقادات و دید ارزشی همراه باشد، باید اثربخشی داشته باشند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست و باید در عرصه مختلف از ظرفیت هنر و هنرمندان بسیجی استفاده شود.

طهماسبی، ابراز کرد: توانمندی‌های بسیجیان در عرصه هنری که بافرهنگ ارزشی و الهی کار می‌کنند، بسیار بالاتر است، امروز در برهه‌ای از زمان قرار داریم با خلق آثار هنری، هنرمندان می‌توانند معانی و مضامین مختلف انقلابی را به‌صورت ماندگاری به سطح جامعه انتقال دهند که این مهم امروز بیش از هر چیز دیگری تأثیرگذار است.

وی، بابیان اینکه همه‌چیز را در رقاصه گری ببینند توهین به هنرمندان است، گفت: هنرمند ما خالق ارزش است چون خودش از ارزش، والایی وبرتری های لازم برخوردار است و هنرمند اسلامی و ایرانی با نظام ارزشی خود

می‌تواند تأثیرگذار باشد، چرا برخی جامع‌نگر نیستند و چرا هنر را در یک حوزه می ببیند که چیزی جز بدنامی و بی‌نامی به دنبال ندارد.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، افزود: اثری ماندگار است که برای انسانیت و بشریت باشد و برای همه آن معارف الهی باشد که برای مردم و کشور ما سودمند است، باید به دنبال این موضوعات برویم و این امر ماندگاری خواهد داشت و ماندگار خواهد بود.

وی، با اشاره به 170 اثر ارائه‌شده در این جشنواره، خاطرنشان کرد: باید هم به دنبال کمیت باشیم و همه به دنبال کیفیت بخشیدن به آثار باشیم و در بحث کیفیت دادن به آثار باید اتاق فکر و کارگاه‌های آموزشی داشته باشیم و باید فضا برای هنرمندان برای خلق آثار فاخر را فراهم کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزيدگان هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در رشته‌های نقاشی و طراحی، رشته گرافیک، کاریکاتور و رشته نگارگری با حضور مسئولان فرهنگی و هنری با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.


ارسال نظرات