مبتکر شهرکردی موفق شد نخستین دستگاه پلنتری کشور را بومی سازی و وابستگی به خارج را قطع کند.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۰۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به بومی سازی نخستین دستگاه پلنتری کشور در شهرکرد، گفت: دستگاه پلنتری سیم های خود نگهدار و قوی را تولید می کند که در صنعت پل سازی کاربرد دارد.

سیدنعیم امامی، افزود: دستگاه پلنتری پیش از این در کشوهای اروپایی و چین تولید و با قیمت حدود 600میلیون تا یک میلیارد و 200میلیون تومان وارد کشور می شد.

وی خاطرنشان کرد: این مبتکر پیش از این هم در سال 1359 نخستین دستگاه تولید سیم آلومینیوم، برای برق رسانی به روستاها و سپس دستگاه راد سپریت موتور - نازک کننده مفتول ها به روش جدید - و همچنین دستگاه دبل توییس - بافنده دو و سه پیچ سیمها - را طراحی کرده و ساخته است.

عباس خیرخواه، مجری ساخت دستگاه پلنتری نیز گفت: پس از دو سال تلاش موفق به بومی سازی این دستگاه شده است و با ساخت این دستگاه موجب صرفه جوئی ارزی 200هزار دلار بر روی هر دستگاه شده است.

گفتنی است: نخستین دستگاه پلنتری بومی سازی شده توسط آقای خیرخواه به کارخانه ای در شیراز فروخته شده و وی، اکنون در کارگاه هزار متری خود همراه با سه دخترش، مشغول اجرا و تجاری سازی ایده هایش می باشد و جمعاً 6نفر در این کارگاه مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظرات