نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده چنین استنباط می‌شود که پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها جزو آلاینده‌های دائمی هستند و امکان اندازه‌گیری و ارزیابی میزان آلایندگی آن‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۷۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پیشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محیط زیست استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان سازمان محیط زیست کشور برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن به عنوان مقوله مهمی در توسعه پایدار به عنوان یک اصل غیرقابل انکار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: براساس تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده چنین استنباط می‌شود که پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها جزو آلاینده‌های دائمی هستند و امکان اندازه‌گیری و ارزیابی میزان آلایندگی آن‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به آلایندگی این صنایع، اخذ عوارض آلایندگی از این صنایع در دستور باید قرار گیرد تا بخشی از این مساله آلایندگی جبران شود؛ محروم کردن مردم از این عوارض منصفانه نیست و باید پیگیری پرداخت این عوارض برای جبران آثار آلایندگی صنایع انجام پذیرد.

کریمی با اشاره به عملی نشدن انتقال واحد آند به خارج از اراک گفت: مطرح شدن مساله آلایندگی صنایع اراک به معنای مخالف بودن با فعالیت صنایع و تمایل به تعطیل شدن این صنایع نیست بلکه این صنایع باید در راستای کاهش آلایندگی اقدام کنند اما در حالی که حدود ده سال از تصویب مساله انتقال واحد آندسازی آلومینیوم سازی اراک به منطقه ای دور از این شهر می گذرد ولی این امر محقق نشده است.

وی افزود: خطوط تولید آند در ایرالکو باید نوسازی شود متاسفانه در سال‌های گذشته؛ ادعایی مبنی بر آلاینده نبودن ایرالکو مطرح شد و بابت این ادعای گزاف مبالغ هنگفتی این شرکت بابت حق‌الوکاله پرداخت و در نهایت دست‌هایی پشت پرده این قضیه وجود داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز یکی از مصوبات کاهش آلودگی هوا در استان بوده که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات