نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال خطوط آندسازی کارخانه ایرالکو از سال 86 تاکنون پیشرفت کمی داشته است.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۶۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمهدی مقدسی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پیشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محیط زیست استان مرکزی که با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، اقدامات صورت گرفته در بحث کاهش آلودگی هوا را موثر دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش آلودگی هوا اما باید اعتراف کنیم این مقدار کافی نیست.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی مردم و مسئولان استان آلودگی هوای اراک و شازند است، متاسفانه در پنج ماهه نخست امسال وضعیت هوا در دو ماه نامناسب و در شرایط ناسالم بوده و علیرغم اقدامات انجام شده، وضعیت محیط زیست استان مرکزی مناسب نیست و به شدت از آلودگی هوا رنج می‌برد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی به سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سفر خانم ابتکار مصوبات خوبی را در راستای کاهش آلودگی هوای اراک شاهد باشیم؛ امیدواریم در سفر رئیس سازمان محیط زیست استان مرکزی مصوبات کاربردی و قابل اجرا تصویب شود.

مقدسی با اشاره به لزوم احیای تالاب میقان گفت: استان مرکزی هم از ناحیه ریزگردهای وارداتی و هم از ناحیه ریزگردهای تالاب میقان رنج می برد، متاسفانه تخریب صورت گرفته در تالاب میقان بسیار بالاست و این مسئه موجب افزایش ذرات معلق در شهرهای اطراف به ویژه اراک شده که از ریزگردهای وارداتی آسیب‌زا تر است.

وی با اشاره به تلاش ایرالکو برای شانه خالی کردن از بار آلایندگی افزود: متاسفانه شرکت ایرالکو میلیاردها تومان برای گرفتن وکیل هزینه می کند تا با طرح شکایت علیه محیط زیست، موضوع آلاینده بودن خود را پاک کند؛ آلایندگی خودروها، صنایع، نابودی تالاب ها و مسئله معادن و همچنین بالا رفتن آمار بیماری‌های خاص از جمله نگرانی های مشهود مردم استان مرکزی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مصوبات کاربردی در حوزه آلایندگی استان مرکزی در سفر آتی هیئت دولت به استان مرکزی را شاهد باشیم.

مقدسی با اشاره به اقدامات مورد نیاز در بحث کاهش آلودگی هوای اراک گفت: تامین اعتبار برای روزرسانی مطالعات منابع آلودگی، اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، تجدید نظر در اعلام عدم آلایندگی پتروشیمی، احیا و حفاظت تالاب میقان از جمله اولویت‌های کاری در بخش تامین اعتبارات است.

وی بر تسریع روند انتقال آند به خارج از محدوده شهری اراک تصریح کرد و افزود: انتقال خطوط آندسازی کارخانه ایرالکو از سال 86 تاکنون پیشرفت کمی داشته که با توجه و تلاش بیشتر به این امر تسهیل خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نیازهای استان دستگاه سنجش آلایندگی است، این دستگاه تهیه شده ولی کالیبراسیون آن اعتبارات می‌خواهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مطالعات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل ریلی و مدیریت پسماند و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند این موضوع به خوبی بررسی و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات