خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید آگاهی‌بخشی عمومی در سطح جامعه، تصویب قوانین و مقررات محکم در راستای برخورد با منکرات و حمایت از افراد ناهی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۳۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

سرهنگ غلامرضا رجبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه امر به معروف ریشه در جان و خون مردم دارد، اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه مرده است.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت نهادینه شود آن جامعه بدون تخلف و جرائم می‌شود بنابراین امر به معروف و اجرای آن یکی از ضروریات جامعه است که حتی از نان شب هم واجب تر است.

فرمانده سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: امروز جایگاه امر به معروف در جامه ما متاسفانه ضعیف است و هیچ کدام از نهادها این فریضه مهم را بر عهده نمی‌گیرند و هماهنگ نیستند.

وی با اشاره به منکرات فرهنگی در جامعه ادامه داد: بحث بی‌حجابی، شرب خمر، تهمت، افترا، رفتارهای زننده و ایجاد آلودگی های صوتی از جمله مصادیق منکرات است.

رجبی ابراز داشت: از دستاوردهای اجرای این فریضه الهی در جامعه می‌توان به اصلاح در راستای آرمانی شدن جامعه، جلوگیری از فساد و فحشا در جامه، اجرای عدالت در تمام سطوح جامعه، حفظ آبرو و حرمت‌ها در جامعه، جلوگیری از هرج و مرج در جامعه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر باید در تمام عرصه ها از قبیل فرهنگی، اقتصادی و... اجرایی شود، گفت: این فریضه مهم در تمام ابعاد نقش مهمی ایفا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار عادی شدن گناه در سطح جامعه، نبودن ضوابط محکم در برخورد با منکرات و عدم حمایت از ناهیان امر به معروف و نهی از منکر را علت کم رنگ شدن و غربت این فریضه الهی در جامعه امروزی برشمرد.

وی ادامه داد: باید برای نهادینه کردن این فریضه الهی آگاهی‌بخشی عمومی در سطح جامعه، تصویب قوانین و مقررات محکم در راستای برخورد با منکرات و حمایت از افراد ناهی مدنظر قرار گیرد.

رجبی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن یادآور شد: دشمن از طریق جنگ نرم بنیاد خانواده را هدف قرار داده و عمومی شدن استفاده از ماهواره باعث شده که اهمیت دادن به ارزش‌های اسلامی کم شود و منکرات به صورت امری عادی در جامعه گسترش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه احیای امر به معروف ونهی از منکر یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید با هماهنگی بین نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، احیای امر به معروف، بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به منکرات و اثر سوء آن بر خانواده، بالا بردن سطح بودجه و امکانات برای امر معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این مهم بکوشیم.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با اشاره به برنامه‌های اجرایی ابراز داشت: استفاده از سخنرانان مجرب کشوری برای تبیین محورهای کاربردی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، استفاده از بنرهای کاربردی در خصوص این موضوع و... از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه بهترین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر زمانی است که عملی و زبانی باشد، ادامه داد: همچنین با توجه به ابلاغ برنامه امر به معروف و نهی از منکر در سطح کل سپاه تمام کارکنان در دوره‌های تخصصی امر به معروف ونهی از منکر شرکت کرده‌اند تا با روش‌های کاربردی امر به معرف و نهی از منکر آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات