طي مراسمي و با حمايت بانک اقتصادنوين از ايثارگري‌ها و تلاش‌هاي محيط‌بانان برگزيده اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران تجليل شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۳۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، حسن معتمدي مديرعامل اين بانک در مراسم بزرگداشت محيط‌بانان نمونه استان تهران که با حضور حيدرزاده مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران، دباغ شهردار منطقه سه تهران، قائم ‌مقام و معاونين بانک اقتصادنوين و جمعي از محيط‌بانان استان تهران برگزار شد، طي سخناني با اشاره به نقش بانک اقتصادنوين در حوزه محيط زيست گفت: بانک اقتصادنوين با درک اهميت ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، تاکنون در بخش‌هاي مختلفي در اين حوزه حضور يافته که محيط زيست از جمله اين حوزه‌ها است.

وي اظهار داشت: بانک اقتصادنوين تعاملات تاثيرگذاري با سازمان حفاظت محيط زيست برقرار کرده است که تجليل از محيط‌بانان حفاظت از يوزپلنگ آسيايي، ساخت پرديس نوين با کاشت 9 هزار اصله نهال در پارک پرديسان و راه‌اندازي نخستين شعبه سبز نظام بانکي از جمله اين اقدامات است.

معتمدي گفت: در کنار اين اقدامات بانک اقتصادنوين در قالب بسته‌هاي ترويجي نيز اقدام به فرهنگ‌سازي در ميان پرسنل بانک، خانواده ايشان و مشتريان خود در بحث حفاظت محيط زيست کرده است.

وي با اشاره به اينکه در حفاظت محيط زيست لازم است از توان آحاد مختلف مردم استفاده شود گفت: در گذشته تصور اين بود که حفاظت محيط زيست صرفا بر عهده دولت مي‌باشد که خوشبختانه با فرهنگ سازي صورت گرفته اين تفکر در حال اصلاح است و امروز شاهديم گروه هاي مردمي در حوزه حفاظت محيط زيست و فرهنگ سازي در اين حوزه نقش موثري ايفا مي‌کنند.
مديرعامل بانک اقتصادنوين قدرداني از محيط بانان را مايه افتخار اين بانک دانست و گفت: قدرداني از محيط‌بانان فرصت مغتنمي است که نصيب بانک اقتصادنوين گرديده و اين بانک با افتخار از محيط بانان قدرداني مي‌کند.
محمد هادي حيدرزاده مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران نيز در نخستين مراسم تجليل از محيط‌بانان استان تهران، اظهار داشت: عدم حمايت از محيط‌بان قصور ما است، بنابراين محيط زيست طبق وظيفه خود بايد مواجهه با تخلفات را به حداقل برساند تا محيط‌بانان، در فضايي آرام و حرفه‌اي به کار خود بپردازند.
وي گفت: طي سال هاي گذشته شاهد بيشترين کشفيات در سطح استان بوديم، همچنين ميزان برخورد با متخلفان نيز افزايش داشته است، اما اين اقدامات به هيچ عنوان يک راهکار نهايي نيست و بايد فرهنگ حفاظت از محيط زيست را در جامعه ارتقاء دهيم.
حيدرزاده گفت: علي‌رغم محدوديت مالي دولت، اقداماتي در جهت بهبود وضعيت معيشت محيط‌بانان و کارکنان محيط زيست انجام شده، اما همچنان تا شرايط ايده‌آل فاصله داريم.
حيدرزاده تصريح کرد: در مراسم امروز، ضمن قدرداني از زحمات محيط‌بانان استان تهران، از 30 نفر از اين عزيزان قدرداني مي‌شود.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران تصريح کرد: محيط بانان استان تهران در گرماي بالاي 50 درجه کوير و سرماي زير صفر درجه فيروزکوه به حفاظت از عرصه‌هاي تحت حفاظت محيط زيست مي‌پردازند و من در اينجا از اين فرصت استفاده و صميمانه از تمامي محيط‌بانان قدرداني مي کنم.
در ادامه اين مراسم به پاس قدرداني از تلاش هاي حسن معتمدي در توسعه فرهنگ محيط زيست، لباس محيط بان افتخاري به مديرعامل بانک اقتصادنوين اهدا شد.
عملکرد محيط‌بانان در کشفيات شکار و صيد، برخورد با تصرفات و ساخت و سازهاي غير مجاز، رعايت نظم و انضباط و سلسله مراتب اداري و بازديد و پايش مستمر مناطق تحت مديريت از جمله شاخص هاي انتخاب محيط‌بانان برتر استان مي باشد.
گفتني است محيط‌بانان پاسداران منابع طبيعي و ناجيان محيط زيست هستند و براي حراست و صيانت از سرمايه‌هاي ملي ايران جان شيرين خود را بر کف مي‌گيرند تا از فعاليت متجاوزان و متخلفان جلوگيري کنند و تاکنون 119 نفر از محيط‌بانان در جريان درگيري‌هاي مسلحانه با شکارچيان در مناطق تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست جان خود را از دست داده‌ و به مقام رفيع شهادت نائل شده‌اند.
ارسال نظرات