مسعود اخوان فرد با بیان اینکه توجیهی همچون دستور از بانک مرکزی رسیده است برای خود تحریمی داخلی ممکن نیست افزود:بانک‌ها قبل از اینکه تبعیت سیاست بانک مرکزی کنند تابع سیاست قانون اساسی هستند.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۲۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

مسعود اخوان فرد دکترای تجارت بین الملل و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اگر در عرصه دفاعی، امنیتی و اقتصادی کشورمان اتفاقی بیفتد کدام بانک دارای صلاحیت است که راجع به مسائل حقوق دفاعی جمهوری اسلامی ایران پاسخگو باشد؟! هیچ کدام ازبانک‌ها در حدو اندازه ای نیستند که بخواهند در این رابطه تصمیم بگیرند ولی احتمال می‌رود تا نسبت به این موضوع توجیهاتی را ارائه دهند.

 وی با بیان اینکه توجیهی همچون دستور از بانک مرکزی رسیده است برای خود تحریمی داخلی ممکن نیست افزود: اینکه بانک‌ها اجرای توافق اقدام مشترک مالی را  توجیه می‌کنند که طبق دستور  بانک مرکزی جمهوری اسلامی اقدام کرده‌اند قابل قبول نیست.

اخوان فرد در ادامه بیان داشت: بانک‌هایی که در کشورمان فعالیت می‌کنند قبل از اینکه تابع سیاست بانک مرکزی باشند تابع سیاست قانون اساسی که قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی  است قرار دارند و به عنوان یک بانک ایرانی تلقی می‌شوند لذا باید برای چهارچوب خود باز تعریف کنند.

ارسال نظرات