رضا شریفی گفت: بدحجابی در سینما پبیشتر خود را نشان داده است و نظارت خاصی در این بخش دیده نمی شود چرا که موضوع حجاب و پوشش هنرمندان برای مسئولان اهمیتی ندارد.
کد خبر: ۸۷۳۹۹۵۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
رضا شریفی کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بدحجابی در سینما و تلویزیون و تئاتر وجود دارد ولی در سینما و سینمای خانگی بیشتر خود را نشان داده است.

وی افزود: دلیل این مسئله این است که قوانین بازدارنده در این خصوص وجود ندارد و نظارت خاصی در این بخش دیده نمی شود چرا که موضوع حجاب و پوشش هنرمندان برای مسئولان اهمیتی ندارد.

شریفی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل این موضوع عدم پایبندی و اعتقاد خیلی از هنرمندان به این مسئله است، خانواده های مذهبی و باحجاب نتوانستند ارزش حجاب را تبیین کرده و احساس غرور کنند. تبلیغات و فضاسازی هایی که هنرمندان ایجاد می کنند بیشتر به وسیله نوع پوشش آنها است و مد های رواج یافته ای که جوانان دنبال می کنند عموما از هنرمندان است.

کارشناس فرهنگی اظهار داشت: در جشنواره ها و فستیوال هایی که در آنها هنرمندان حضور دارند این مسئله خیلی به چشم می خورد و بیشتر شببیه به نمایشگاه های مد و لباس است، چرا که هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد. افراد انقلابی و ارزشی باید به سمت تولید محتوا و کادرسازی بروند و اسطوره سازی کنند تا از تولیدات ارزشی حمایت شود.

ارسال نظرات