پیشنهاد تاسیس دارالحدیث رضوی در محل صدورحدیث سلسله الذهب درنیشابور

آیت الله محمدی ری شهری گفت: یکی از کارهای ماندگار که در دوران تولیت حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی در آستان قدس رضوی می تواند صورت بگیرد، تأسیس دارالحدیث رضوی در محل صدور « حدیث سلسلة الذهب » در نیشابور به عنوان یک مرکز مهم تاریخی و حدیثی است.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۸۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در دیدار با امام جمعه ، جمعی از روحانیون و علمای شهرستان نیشابور بیان کرد: این استحقاق را نیشابور دارد که به برکت قدوم با برکت حضرت رضا علیه السلام و حدیث شریف رضوی، مرکز نزول اجلال حضرت رضا علیه السلام به دارالحدیث رضوی تبدیل شود و با ذوق و سلیقه و اهتمامی که از تولیت آستان قدس رضوی سراغ داریم، تصوّر می کنیم این پیشنهاد به منصه بروز برسد.

آیت الله ری شهری اظهار داشت: در صورت تأسیس دارالحدیث رضوی، این شهرستان در نیشابور، به مرکز ثقل پژوهش های حدیثی و معارف اهل بیت علیهم السلام مبدّل خواهد شد و قطعا ابتکاری است که از سوی مردم و جامعه علمی نیز از آن استقبال خوبی صورت خواهد گرفت و حتّی مقدمه ای برای تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث و حوزه علمیه در آینده می تواند در نظر گرفته شود.
 
 
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، بیان حدیث سلسله الذهب و نزول اجلال حضرت رضا علیه السلام را، یک نقطه عطف بسیار مهم در تاریخ معارفی ایران برشمرد و بیان کرد: حدیث سلسله الذهب محور بارور شدن اسلام ناب است که در آن محور توحید و ولایت، توامان مورد تأکید و تصریح قرار گرفته اند.
 
 
رئیس موسّسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: اسلام بدون دو رکن توحید و ولایت امکان تحقّق واقعی ندارد و آن اسلام ناب که مورد تأکید امام خمینی (ره) است اسلامی است که در آن، محور توحید و ولایت با هم توأمان باشند، زیرا بدون ولایت، کلمه توحید نیز تحقّق پیدا نخواهد کرد.
 
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: زمینه سازی برای حکومت حضرت ولیعصر (عج)، زمینه سازی نظامی و با اسلحه نیست، زیرا در نظرات امام راحل و رهبرمعظّم انقلاب نیز همیشه تأکید بر این بوده است که انقلاب اسلامی انقلابی است که در جان انسان ها بروز خواهد یافت و حکومت اسلامی ریشه در دل های مردم خواهد داشت و برای همین دشمن تاکنون، نتوانسته است با توطئه های مختلف این انقلاب را با شکست مواجه کند.
 
 
تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بیان کرد: زمینه سازی فرهنگی برای حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) با عمل به فرمایش روایت امام رضا علیه اسلام محقّق خواهد شد که فرمودند، اگر مردم با زیبایی های معارف اهل بیت علیهم السّلام آشنا شوند، از ایشان پیروی خواهند کرد.
 
 
آیت الله محمّدی ریشهری پس از دیدار با روحانیون شهر نیشابور به زیارت بقعه فضل بن شاذان مشرّف شد و در جوار مرقد ایشان از منطقه ای که گفته می شود نقطه بیان حدیث سلسلة الذهب توسّط ثامن الحجج است بازدید کرد و در آن مکان به همراهان گفت دعایی می کنم و شما آمین بگوئید ، وی در این دعا خطاب به خداوند سبحان عرض کرد ؛ خدایا می دانی که اگر من توان داشتم در این نقطه ، دارالحدیث رضوی بنا می کردم ، خودت مقدّمات تحقّق این آرزو را فراهم ساز و همراهان آمین گفتند.

وی در این بازدید اعلام کرد ؛ دارالحدیث آمادگی دارد که با همکاری آستان قدس رضوی همایش بین المللی فضل بن شاذان را برگزار نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها