بیرانوند در گفت و گو با «بسیج»:

توافق با FATF به معنای تامین منافع استکبار است

نماینده سابق مجلس گفت: دادن این تعهدات در سایز کاری و حیطه مسئولیت وزیر اقتصاد نیست و بر اساس قانون اساسی؛ هر توافق بین المللی که برای کشور تعهدآور باشد باید به تصویب مجلس برسد.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۷۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص توافق بانکی FATF  بیان کرد: این توافق ساز و کارهای بین المللی و حقوقی است که برای تامین منافع جبهه استکبار تبیین می‎شود؛ نام آن فریبنده و ظاهر آن برای حل مشکلات اما باطن آن برای تامین منافع جبهه استکبار و ایجاد رویه‎هایی ظاهرا قانونی برای کنترل مخالفین جبهه استکبار است.

بیرانوند در خصوص چرایی محرمانه بودن این توافق اظهار داشت: به نظر می‎آید علت اینکه وزیر اقتصاد پس از اینکه این توافق را پذیرفته آن را محرمانه اعلام کرده به علت تعهدات غیرقانونی و تعهداتی است که منافع ملی ما را تهدید می‎کند.

وی با بیان اینکه این توافق مثل برجام است که ما متوجه نشدیم وقتی با 1+5 مذاکره کردیم و تعهد دادیم وامضا کردیم این محرمانه بودن برای چه کسی است؟! ادامه داد: در واقع این محرمانه بودن به این دلیل است که مردم روی این موضوع حساس نشوند و متوجه خسارات عظیمی که از این معبر به کشور وارد می‎شود و به منافع ملت آسیب می‎زند نشوند، محرمانه بودن این قضایا شبیه توافق برجام فقط برای ملت ایران است و مردم نمی‎خواهند متوجه شوند مسئولین چه گلی بر سر مردم گرفته‎اند!

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: دادن این تعهدات در سایز کاری و حیطه مسئولیت امثال وزیر اقتصاد نیست و بر اساس قانون اساسی؛ هر توافق بین المللی که برای کشور تعهدآور باشد باید به تصویب مجلس برسد حال دولت این مسئله را خوش داشته باشد یا خیر.

بیرانوند در خاتمه تاکید کرد: هر آنچه که در مجلس تصویب نشود و پیمان‎های محرمانه‎ای که مردم در آن نامحرم نگه داشته می‎شوند فاقد وجاهت قانونی است و جز لکه‎های سیاهی است که مرتب درحال اضافه شدن بر دامن دولت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار