خبرهای داغ:
آيين اختتامیه طرح «واژه های آسمانی»در قالب محفل انس با قرآن کریم در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۶۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل انس با قرآن با حضور بیش از 130 نفر از خواهران شرکت کننده در طرح قرآنی (واژه های آسمانی) به همت کانون جوانان بسیج شاهرود در محل سالن اجتماعات کانون برگزار شد.

در این محفل قرآنی، قاریان و حافظان خواهر به تلاوت آیات نور پرداخته و 5 نفر از شرکت کنندگان طرح قرآنی (واژه های آسمانی) که به مرحله نهایی راه یافته بودند به رقابت پرداختند که در نهایت سه نفر به عنوان اول تا سوم انتخاب شدند که نفر اول 500 هزار تومان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، نفر دوم 350 هزار تومان کمک هزینه سفر با خانواده به مشهد مقدس و نفر سوم 200 هزار تومان کمک هزینه سفر انفرادی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

در مراسم اختتامیه این طرح قرآنی که با حضور فرمانده سپاه ناحیه شاهرود و مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه و سایر مسئولین برگزار شد، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی در سخنانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن در جامعه ضروری است گفت: ما با فرهنگ قرآنی که کتاب زندگی ماست می توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم و تاکید رهبری بر قرآن آموزی و حفظ قرآن بدین جهت است.

وی افزود: قرآن سنگر مستحکم در برابر تلاش های دشمن در زمینه های عقیدتی و فرهنگی است و باید تلاش کنیم تا جامعه ما به سمت فراگیری قرآن حرکت کنند و وظیفه همگانی است که به فرموده روایات قرآن را فراگرفته و به دیگران نیز بیاموزند.

مصطفی خانی مدیر کانون جوانان بسیج شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با بیان اینکه در طرح (واژه های آسمانی) حدود 130 نفر شرکت کننده حضور داشتند که در دو مرحله کتبی 10 نفر انتخاب شدند که در دو مرحله شفاهی نیز از بین این افراد 5 نفر برگزیده که در اختتامیه 3 نفر برتر انتخاب شدند.

وی افزود: طرح (واژه های آسمانی) روش نوینی در آموزش ترجمه کلمات پرکاربرد قرآن کریم است که در قالب کتابی با این عنوان به همت مجتمع آموزشی قرآنی آفتاب به کوشش محمدصادق حق شناس اجرا شده است که در آن 607 آیه قرآنی بکارگرفته شده است.

خانی با اشاره به ویژگی های این طرح اظهار کرد: آموزش ترجمه قرآن کریم در حداقل زمان،آموزش ترجمه قرآن بدون نیاز به فراگیری ادبیات عرب،امکان آموزش غیرحضوری، تنوع محصولات، ترجمه قرآن کریم و حفظ موضوعی در یک بسته آموزشی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه که در قرآن 1257 کلمه که بیش از 7 بار تکرار شده است بکارگرفته گفت: این تعداد کلمه 2 درصد کلمات قرآن است که بیش از 82 درصد قرآن را این کلمات تشکیل می دهد که از این تعداد حداقل 120 کلمه در زبان فارسی بکارگرفته می شود.

خانی ادامه داد: قرآن از 87419 کلمه تشکیل شده که کلمات پرتکرار قرآن که 1257 کلمه است بیش از 82درصد قرآن یعنی 71575 را تشکیل داده است و با این طرح شرکت کنندگان با کلمات پرتکرار آشنا می شوند و می توانند ترجمه کل قرآن را فرا بگیرند و در حفظ قرآن نیز تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها