مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود گفت: فرهنگ و سنت اسلام در باب ازدواج را در جامعه بسط و گسترش دهیم و همه کمک کنیم تا جامعه جوان ما با ازدواج آسان دوام و قوام یابد و ایتحکام خانواده ها سبب استحاکم جامعه در برابر حوادث اجتماعی خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۰۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در نشست معرفتی که با حضور کارکنان سپاه شاهرود در حسینیه ثارالله این نهاد برگزار شد در سخنانی با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) و حلول ماه ذی الحجه با بیان اینکه ازدواج جزو سنت های حسنه اسلام است اظهار کرد: اسلام بر ازدواج تاکید فراوان دارد و در روایات مختلف بر موضوع ازدواج تاکید شده و خداوند در قرآن نیز این را جزو احکام اسلام بیان فرموده است.

وی افزود: ایجاد پیوند زناشویی آثار بسیاری در اجتماع و افراد جامعه دارد و ازدواج سبب می شود تا منکرات در جامعه نباشد و با ایجاد خانواده و پیوند مستحکم در ارتباط زن و مرد جلوی بسیاری از مخاطرات در جامعه گرفته شود.

مرتضوی با اشاره به ازدواج آسان در اسلام و با اشاره به زندگی مولا علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان کرد: زندگی ساده با وسایل ساده سنت اسلام است و در زندگی پیامبر و ائمه اطهار این موضوع کاملاً مشهود و هویداست و باید جامعه ما به این سمت سوق داده شود.

وی با اشاره به تجملات در ازدواج خاطر نشان کرد: این فرهنگ که امروز در ازدواج ما وارد شده و این بریز و به پاش ها همه برای این است که فرهنگ غرب وارد فرهنگ سنتی اسلامی ما شده و چشم هم چشمی و تجملات سبب شده تا ازدواج آسان کمرنگ شود.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود تاکید کرد: اسلام بر ازدواج آسان تاکید دارد و این رسوم هایی که امروز برای ازدواج خلق شده است در اسلام جای ندارد و اسلام بر پاک و سالم بودن زن و مرد و هم کُف هم بودن و ایمان و تقوا تاکید دارد و روزی را خدا تعهد کرده که برای خانواده قرار می دهد.

وی ادامه داد: وقتی ایمان در زندگی ها کمرنگ شود سبب می شود که زندگی ها به سمت زرق و برق فرهنگ جدید برود و همین تغییر فرهنگ سبب می شود سنت ها نیز دچار دگرگرونی شود و همین دگرگونی سنت ها زمینه سازی برای تغییر در فرهنگ ها را ایجاد می کند و امروز مشکلات بسیاری را برای خانواده ها ایجاد می کند.

مرتضوی با بیان اینکه امروز مشکلات خانوادگی ما آمار طلاق در جامعه به خاطر تغییر فرهنگ ها و باورهای ماست گفت: دشمن در این زمینه تلاش بسیاری کرده و در جاهایی نیز توانسته اثرگذار باشد و ما باید مراقب باشیم و از فرهنگ ناب اسلامی که بر پایه ایمان و توکل و تقوا استوار است غافل نشویم که اگر در این مسیر نباشیم مطمئناً زوال و ناکامی سراغ ما خواهد آمد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در باب ازدواج آسان و تاکید ایشان به همه به خصوص مسئولین برای تسهیل ازدواج آسان عنوان کرد: اگر می خواهیم جامعه ای سالم و شاداب داشته باشیم باید زمینه ازدواج های آسان را فراهم نماییم و فرهنگ و سنت اسلام در باب ازدواج را در جامعه بسط و گسترش دهیم و همه کمک کنیم تا جامعه جوان ما با ازدواج آسان دوام و قوام یابد و ایتحکام خانواده ها سبب استحاکم جامعه در برابر حوادث اجتماعی خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها