مردم ساوه به کمپین "ما فهمیده های امروزیم" پیوستند.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۹۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بیست و سوم تیرماه امسال رئیس‌جمهور، لایحه «الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

این لایحه 10 مرداد با قید یک فوریت در مجلس اعلام وصول شد و در کمال تعجب با وجود اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با رد کلیات این لایحه، باز هم شاهد تائید آن از سوی کمسیون حقوقی و قضایی مجلس هستیم! تا جایی که در مرحله پایانیِ مطرح شدن و تصویب در صحن علنی مجلس قرار دارد.

بیش از چند هفته است که رسانه ها توجه ویژه‌ای به این لایحه داشته و به تبع آن افراد مختلفی به اظهار نظر و موضع گیری در خصوص پیوستن یا نپیوستن به این پروتکل پرداخته اند؛ اما آنچه این پروتکل اختیاری را در محل مناقشات فکری و حتی به قول دولتی ها سیاسی می کشاند! تعارضات متعدد آن با موازین شرعی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران است.

با پیوستن ایران به این کنوانسیون در واقع بسیج دانش‌آموزی و بسیج مساجد که دارای سنین زیر 18 سال هستند دچار نوعی تحریم جدید می‌شوند و از فراگیری آموزش مهارت‌های دفاعی بازخواهند ماند.

همین خطرها موجب شد تا دانش‌آموزان ساوجی در سنین مختلف به همراه والدین خود به کمپین "بسیج دانش آموزی حذف شدنی نیست" و "ما فهمیده های امروزیم" پیوستند.


ارسال نظرات