خبرهای داغ:
معاونت دفاتر نهاد رهبری استان قزوین تاکید کرد:

لزوم استفاده از تمام توان در رفع دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب

معاونت دفاتر نهاد رهبری قزوین اذعان کرد: عملیاتی کردن نگاه راهبردی رهبری مهمترین راهکار در حوزه فرهنگ استو سازمان‌ها می‌بایست در این خصوص تلاش و نظارت کافی را داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۷۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

حجت‌الاسلام براری معاون دفاتر نهاد رهبری استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت فرهنگ با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هامی باشد، فرهنگ یک ملت  است که می تواند آن ملت را پیشرفته٬ عزیز، توانا، عالم،  فناور٬ نو آور و دارای آبروی جهانی کند.

وی انحطاط فرهنگ را سبب نابودی یک کشور دانست و تاکید کرد: اگر فرهنگ در یک کشوری دچار انحطاط شود و کشوری هویت فرهنگی خود را از دست بدهد حتی اگر پیشرفت‌های دیگران به آن کشور تزریق کنند، نخواهد توانست از جایگاه شایسته ای در مجموعه بشری برخوردار شود.

این مسئول فرهنگ را نشان‌دهنده خاطرات٬ ذهنیات٬ اندیشه‌ها٬ ایمان‌ها٬ باورها٬سنت‌ها٬ آداب و ذخیره های فکری وذهنی برای یک ملت عنوان و گفت: فرهنگ جهت دهنده ذهنیت های انسان  و عامل اصلی و تعیین کننده رفتارهای فردی و اجتماعی است،فرهنگ ما ساخته شده تاریخ، مکتب و انقلاب ماست.

براری اقدامات مسئولین در حوزه فرهنگ را ناکافی دانسته و خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولانی نه چندان در تراز فرهنگ ناب جامعه ایرانی٬ اسلامی وانقلابی برسر قدرت آمده‌اند که در عین حال که خدماتی کرده اند اما یا سیاست‌زدگی ویا اقتصاد زدگی و یا از باب عدم فهم درست نسبت به طلایه داری فرهنگ موفقیت چندانی را به دست نیاورده‌اند.

معاونت دفاتر نهاد رهبری قزوین در ادامه افزود: عدم اعتناء به نگاه رهبری٬ عدم ملاحظه درست به رگ ‌وریشه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران که به ‌نوعی بی‌رحمی فرهنگی نیز تلقی می شود، از دلایل عدم این موفقیت‌ها می‌باشد.

وی در خصوص علت اصلی ولنگاری فرهنگی در جامعه امروز تصریح کرد: ولنگاری امروزی در حوزه فرهنگ محصول سیاست‌های بهم ریخته مسئولانی است که از تمام توان خود در این عرصه استفاده نمی‌نمایند.

این مسئول با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه تبیین کرد: مهمترین مشکلات فرهنگی جامعه که نمودی پر قباحت دارد رفتار وپوشش وتعاملات دور از فرهنگ و ادب است که یک لشگر تبعات گناه آلود را به‌ نیز به همراه می آورد.

معاونت دفاتر نهاد رهبری قزوین ترویج رفتارهای ضدفرهنگی را متضاد با دغدغه‌های رهبری عنوان کرد و گفت: ترویج رفتار ضد فرهنگی در کف جامعه و مراکز رجوع مردمی  بیانگر بی‌توجهی به فکر پاک امام و شهیدان و طاغوتی‌گری در برابر دغدغه های رهبری است، نباید این تسامح را بخاطر مسائل اقتصادی و یا آزادی و اراده و اختیار مردم توجیه کرد.

وی عملیاتی کردن نگاه راهبردی رهبری را مهمترین راهکار در حوزه فرهنگ دانسته اذعان کرد: باید در هر بلادی صاحب قدرت و ملک با عملیاتی کردن شریعت جلوی ترویج فساد را بگیرد و مسئولین جامعه نسبت به همه مردم مسئولند.

این مسئول ضمن اشاره به نقش مسئولین در جامعه تشریح کرد: دولت با بستر سازی‌های اقتصادی و اجتماعی شایسته و ساز و کارهای مختلفی که در اختیار دارد باید غیرتی نشان دهد و از باب "الناس علی دین ملوکهم" مردم را تشویق به هنجار پذیری نماید و ضریب ولنگاری‌های فرهنگی را در جامعه پایین بیاورد.

براری در خاتمه تاکید کرد: دادرسی در وضع ازدواج واشتغال جوانان، ساماندهی زندگی جوانان، هم هنجارپذیر کردن جامعه به رفتار منطبق با عقل وشرع از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی جامعه است.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها