با تامين بيش از 62 درصد گاز كشور؛

فرآورش 58 ميليارد مترمكعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبي

مجتمع گاز پارس جنوبي در 5 ماه امسال، 77 ميليون بشكه ميعانات گازي توليد كرده كه از اين ميزان، بيش از 62 ميليون بشكه از طريق كشتي صادر و 16.1 ميليون بشكه نيز به پتروشيمي برزويه ارسال شده است.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۳۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از  روابط عمومي شركت مجتمع گاز پارس جنوبي، مسعود حسني مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي، با بيان اين‌كه كارنامه‌ي درخشان مجتمع سبب افتخار و سربلندي كشور شده است گفت: هم‌اكنون اين مجتمع تامين كننده بيش از 62 درصد گاز كشور بوده كه اين دستاورد با تلاش نيروهاي توانمند مجتمع گاز پارس جنوبي محقق شده است.

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي در ادامه با اشاره به فراورش گاز اين مجتمع در پنج ماه امسال افزود: مجتمع گاز پارس جنوبي در بازه زماني ياد شده، 58.6 ميليارد متر مكعب گاز فرآورش و 47 ميليارد متر مكعب گاز شيرين را به خط سراسري تزريق كرده است.

وي ادامه داد: در پنج ماه امسال، 77 ميليون بشكه ميعانات گازي در سطح مجتمع توليد شده كه از اين ميزان بيش از 62 ميليون از طريق كشتي صادر و 16.1 ميليون بشكه نيز به پتروشيمي برزويه ارسال شده است.

به گفته‌ي حسني، در بازه زماني ياد شده، بيش از يك ميليارد متر مكعب گاز شيرين به پتروشيمي پارس ارسال شده است.

وي با اشاره به اتان توليدي مجتمع اعلام كرد: اتان توليدي در پنج ماه امسال، 887 تن بوده كه به پتروشيمي‌هاي جم، كاويان و مرواريد ارسال شده است.

مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي يادآور شد: از ديگر توليدات اين در پنج ماه امسال 206 هزار تن گوگرد دانه بندی شده می باشد که در همین بازه زمانی 261 هزار تن طی 8 مرحله بارگیری و صادر شده است.

اين مقام مسئول در ادامه به برنامه‌هاي اين شركت همسو با كاهش آلايندگي‌ها اشاره كرد و گفت: در اين زمينه بيش از 117 طرح در پنج پالايشگاه مجتمع تعريف شده است.

حسني با اشاره به آغاز عمليات تعميرات اساسي در پالايشگاه‌هاي مجتمع عنوان كرد: در پنج ماه امسال، عمليات تعميرات اساسي پالايشگاه‌هاي اول، چهارم، پنجم، ششم و نهم با موفقيت به پايان رسيده و هم‌اكنون تعميرات اساسي پالايشگاه سوم با تلاش كاركنان در حال اجرا است.

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي با بيان اينكه چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبي در افق 1404، " سرآمد در عمليات، رقابت‌پذيري در تراز جهاني" ترسيم شده است، افزود: ماموريت اين شركت ارزش‌آفريني حداكثري از منابع گازي منطقه از طريق پالايش گاز طبيعي و توليد محصولات جانبي همراه با توسعه‌ى خدمات فني دانش محور است.

 مهندسي حسني گفت: در سايه‌ى همدلي و اتحاد، كاركنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبي با سرعت به توليد پايدار گاز ادامه خواهند داد.
ارسال نظرات