پاسخ عضو کمیسیون آموزش مجلس به وجود تبعیض آموزشی در گفتگو با «بسیج»:

وجود مدارس خاص سود است یا ضرر؟

بیرالوندی گفت: راه اندازی مدارس خاص و سود و ضرر آن بحثی بوده که پیش از این نیز در نظام آموزشی ما مطرح شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۲۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

محمد بیرالوندی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که وجود مدارس خاص دولتی و بهره مندی برخی از دانش آموزان از امکانات ویژه آموزشی منافی عدالت آموزشی نیست؟ گفت: بودن مدارس خاص و سود و ضرر آن بحثی بوده که پیش از این نیز در نظام آموزشی ما مطرح شد.

وی افزود: برخی معتقد هستند که دانش آموزان تیزهوش باید با امکانات خاص و شرایط ویژه تحصیل کنند اما برخی این شیوه را به نفع دانش آموزان نمی دانند و اعتقاد دارند که در طول زمان از نظر روحی و روانی فشار تحمیل کند.

بیرالوندی عنوان کرد: مخالفان وجود مدارس خاص دولتی این شیوه را مخالف رویه عدالت اجتماعی می دانند زیرا اعتقاد دارند که باید امکانات آموزشی به اندازه کافی برای همگان وجود داشته باشد.

برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس همین نظر را داشتند که بودن مدارس متنوع برای دانش آموزان مشکل ایجاد می کند و باید به جایی برسیم که جز مدرسه دولتی و غیر دولتی مدارس دیگری وجود نداشته باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار