نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس:

کمبود آب در فریدونکنار و بابلسر نسبت به شهرهای دیگر مازندران بیشتر است/ کاهش عرض رودخانه‌های بابلسر و فریدونکنار از ۱۵ به ۱۰ متر

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود آب در فریدونکنار و بابلسر نسبت به شهرهای دیگر مازندران بیشتر است، گفت: عرض رودخانه‌های بابلسر و فریدونکنار از 15 به 10 متر کاهش یافت.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۷۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو باخبرنگار افتخاری بسیج ، اظهار کرد: مازندران یکی از استان‌های پرباران کشور است و به‌علت نبود سدهای مناسب توانایی جمع‌آوری بارش‌های باران وجود ندارد و همین امر موجب مشکلاتی برای تامین آب کشاورزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود آب در شهرهای فریدونکنار و بابلسر نسبت به شهرهای دیگر مازندران بیشتر است و در برخی مواقع با تانکر، آب این مناطق تامین می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی اصلی کشاورزان این منطقه عدم لایروبی مناسب در رودخانه‌هایی است که آب را در دسترس کشاورزان قرار می‌هند.

نانواکناری گفت: در حالی که برخی از رودخانه‌ها در فریدونکنار و بابلسر تا عرض ۱۵ متر می‌رسیدند به علت عدم لایروبی به ۱۰ متر کاهش پیدا کردند و اگر لایروبی مناسب صورت گیرد زمانی که این منطقه دچار سیل می‌شود این آب به راحتی از رودخانه‌ها عبور کرده و راهی دریا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی هم می‌تواند زهکشی و هم زمانی که در پایین دست سدها بسته می‌شود کشاورزان می‌توانند با پمپ‌های آبی که در اختیار دارند آب مناسب را خارج کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار