خبرگزاری بسیج: بیش از 20 هنرمند خوشنویس شهرستان ری در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران درسرای سعدالسطنه شهرستان قزوین حضور یافتند.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۶۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ این دوسالانه از مهم ترین رخدادهای خوشنویسی در کشور است که تا 25 شهریور ماه در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین ادامه دارد.

«محمود فرجی» رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان ری به همراه بیش از 20 هنرجو و مدرس این انجمن، در قالب یک تور یکروزه در مراسم افتتاحیه دوسالانه خوشنویسی حاضر شدند و سپس از آثار نمایشگاه دیدن کردند.

668 اثر به دبیرخانه چهارمین دوسالانه خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث ارسال شده است که با حساب آثار نفیس هنرمندان پیشکسوت و شاخص و داوری آنها این تعداد به 415 اثر رسید که در نوع خود از لحاظ کمی و کیفی کم نظیر است.

از میان آثار رسیده به دبیرخانه، 247 اثر در بخش نستعلیق، 115 اثر در بخش شکسته نستعلیق و 53 اثر در بخش نسخ و ثلث به چهارمین دوره دو سالانه خوشنویسی رسید که آثار 68 هنرمند به مرحله پایانی راه یافت.

آئین معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز و تجلیل از هنرمندان چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین 25 شهریور ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات