امام جمعه میاندوآب گفت: موسیقی سنتی و سالم مانند عاشیقلار، ابزاری برای مقابله با ولنگاری فرهنگی است و باید در مقابل موسیقی های غیرمجاز و غیردینی، موسیقی عاشیقلاری که اشعار آن با معنویت آمیخته است، گسترش یابد.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۷۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در نخستین جشنواره بین المللی "دده وحاق آشیقلار" در میاندوآب با بیان اینکه هنرمندان در قالب هنر، مردم را به دین فراخوانند، گفت: اگر متدینین از هنر فاصله بگیرند، دیگران وارد میدان شده و اهداف خود را پیاده می کنند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه هنرمند در قالب هنر می تواند اهداف خود را پیاده کند، افزود: نمونه این کار را می توان در اشعار حماسی و انقلابی آهنگران در دوران دفاع مقدس مشاهده کرد که تاثیر فراوانی در مردم داشت و هم اکنون نیز اشعار و مداحی های حماسی وی، شور انگیز است.

وی با انتقاد از رواج موسیقی های مبتذل و غیرمجاز در جامعه، گفت: موسیقی نباید درد انگیز باشد بلکه باید در خدمت دین باشد و دشمنان نیز با ترویج موسیقی های دردانگیز و غیردینی در میان جوانان به دنبال دست یابی به اهداف خود هستند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه در مقابل موسیقی های غیرمجاز و غیردینی، موسیقی اصیل و سنتی را باید ترویج داد، تصریح کرد: اگر موسیقی عاشیقلاری که آمیخته با معنویت باشد، گسترش نیابد، موسیقی غربی و مبتذل وارد جامعه شده و جایگزین آن می شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه موسیقی سنتی و سالم مانند عاشیقلار، ابزاری برای مقابله با ولنگاری فرهنگی است، اظهار کرد: عاشیقلار و اشعاری که آمیخته با معنویت هستند، می توانند جامعه را به سمت استکبارستیزی و ظلم ستیزی سوق داده و ابزاری در مقابل ولنگاری فرهنگی باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب هم در سخنانی در این مراسم، گفت: شاعران و موسیقیدانان باید از موسیقی و هنر شاعری خود در جهت حفظ وحدت و اتحاد و همدلی استفاده کنند.

رضا شیخه با اشاره به اینکه زیربنای هنر عاشیقی، بر روح معنویت استوار است، اظهار کرد: امروز نقشه دشمنان از بین بردن معنویت در جامعه است، که با استفاده از موسیقی عاشیقلار و ترویج آن می توانیم در زمینه مقابله با معنویت زدایی از جامعه، گام برداریم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه با بیان اینکه به فضای سبز باغ رضوان ارومیه نیز توجه جدی شده است، اظهار داشت: فضای سبز باغ رضوان ارومیه به منظور زیباسازی و دارا بودن هوای مطبوع ایجاد می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه اقدامات لازم در این خصوص اجرایی خواهد شد، اعلام کرد: آن قسمت از اراضی که به باغ رضوان ملحق شده است طی سال جاری جدول‌گذاری خواهد شد.

ارسال نظرات