خبرهای داغ:
به همت روابط عمومی و بسیج جامعه زنان سپاه سلماس جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با حضور جانشین فرماندهی و بسیجیان پایگاه های تابعه حوزه خواهران در کانون بسیج سپاه سلماس برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۳۹۳۷۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام کبیری با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: در بعد سیاسی در سطح جهانی پیشرفت خوبی داریم ولی در بعد فرهنگی متاسفانه نه تنها پیشرفت نداریم بلکه بسوی پسرفت هم حرکت کرده ایم ، ما بیشتر از انقلاب صنعتی به انقلاب فرهنگی نیاز داریم .

وي گفت: سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) فرصت مناسبي در جهت فرهنگسازي در جامعه مي باشد و اهداف اصلي از برگزاري اين جشن ها نيز ترويج ازدواج آسان در ميان جوانان، دوري از اسراف و تجمل گرايي، تبيين اهميت تشکيل خانواده در اسلام و در نهايت تحکيم بنيان خانواده است .

کبیری در ادامه با اشاره به افزایش سن ازدواج بیان کرد: رشد منفی جمعیت در کلیه جوامع دامن گیر بوده ولی این در نظام اسلامی این رشد منفی قابل قبول نیست و از بزرگترین عواملی که منجر به طلاق میشود این است که دو طرف هم کفو نیستند واین هم کفو بودن مسئله خیلی مهمی است که بایستی در ازدواج بین دو نفر کاملا مد نظر قرار گیرد .

کبیری در پایان عنوان کرد: جوانان ما بخصوص خانواده های آنان باید ازدواج این دو بزرگوار را الگوی خویش قرار دهند و از تشریفات دوری کرده و ازدواج را آسان کنند اگر تشریفات و تجملات رها نشود این امر وارد زندگی جوانان شده و سنت الهی آسیب میبیند .

ارسال نظرات