مراسم گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان در محل گردان نبی اکرم (ص) این سپاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۶۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی در خصوص حقوق متقابل زن و مرد گفت: هریک از زن ومرد دارای حقوقی هستند که رعایت هرکدام ازاین حقوق برای طرف مقابل لازم وضروری است ودرصورت عدم رعایت آن، بنیان خانواده وروابط ایشان به سستی وفروپاشی می انجامد.

حجت الاسلام تقی خدائی فام تصریح کرد: الگو گرفتن ازشخصیتهایی که درهمه زمینه ها به خصوص همسرداری موفق عمل کرده اند ، برای هموارشدن راه بسیار ضروری است وباید گفت حضرت علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) بهترین الگوی همسرداری عالم هستی هستند که درهمه اعصار می توانند الگو های همسران قرار گیرند.

وی با بیان عوامل مختلف فرهنگی اجتماعی و ... در خصوص افزایش سن ازدواج و نقش پر رنگ خانواده در این خصوصافزود: با تمام گرایشی که جوانان به استقلال از خانواده نشان می دهند، انتظارات، ارشادات و القائات خانواده در شکل گیری ذهنیت و تصمیم جوانان مؤثر است بطوریکه خانواده ای که در نهایت سلامت و ثبات با برنامه ریزی صحیح و دقیق، بستر اقتصادی و امنیت روانی مناسبی برای فرزندان خود فراهم می سازند و یا این که برعکس با اختلافات و کشمکش های والدین و بی ثباتی و نا امنی اقتصادی و روانی سرنوشت ازدواج فرزند را به دست تقدیر و طبیعت می سپارند تأثیر به سزایی در چند و چون ازدواج دارند.

حجت الاسلام خدایی فام اظهار داشت: تأثیراتی که از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی گسترده و متنوع صورت می پذیرد و گاه از آن به تهاجم فرهنگی تعبیر می شود، فرهنگ سنتی و مذهبی را شدیداً مورد تهاجم قرار داده و بعضاً التقاط فرهنگی و تضاد بین ارزش های سنتی و مذهبی با هنجارهای ناشی از نفوذ فرهنگ غرب را در پی داشته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در ادامه سخنان خود گفت: دین اسلام، ازدواج و تشکیل خانواده را منشأ آرامش و آسایش می داند و امروزه با توجه به حاکمیت زندگی مدرن، ضرورت آسان کردن این سنت الهی در بین جوانان احساس می شود.

حجت الاسلام خدائی فام تاکید کرد:سبک زندگی می بایست متاثر از آموخته های دینی خود ما باشد که می توان در قالب حیات طیبه اسلامی آن را طرح کرد .

وی در پایان به عوامل مؤثر در تحکیم خانواده و آموزه های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(ع) در امر ازدواج اشاره کرد و افزود: اگر در ازدواج، رضایت الهی و خداپسندانه مد نظر نباشد، این ازدواج، ریشه مستحکمی نخواهد داشت و نمی تواند پسندیده باشد لذا هر چه نور خدا، در مقدمات ازدواج شعله ور تر باشد، این نور در سراسر زندگی زوجین، بیشتر جلوه گر خواهد شد.

ارسال نظرات