خبرهای داغ:

اکران فیلم مستند«ارومیه شهر بین الملل» همزمان با چهارمین جشنواره انگور

فیلم مستند«ارومیه شهر بین الملل» همزمان با چهارمین جشنواره انگور ارومیه در این شهر اکران می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۶۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کمتر از هشت روز دیگر تا چهارمین جشنواره انگور ارومیه، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی شمال غرب کشور زمان باقی است.

جشنواره‌ای که با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیتها و حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی در دهکده ساحلی چی چست از 23 شهریور ماه به مدت هشت روز آغاز می‌شود.

امسال آغاز این جشنواره با اکران فیلم مستند «ارومیه شهر بین الملل» خاطر انگیزتر می‌شود، مستندی که با هدف نگاهی نو به فرهنگ،جاذبه‌ها و زیبایی‌های شهر ارومیه و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در این شهر تاریخی بر روی پرده آیین افتتاح چهارمین جشنواره انگور خواهد رفت.

نمایش مستند «ارومیه شهر بین الملل» به مدت 25 دقیقه

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور ارومیه اظهار داشت: مستند ارومیه شهر بین الملل با مشارکت شهرداری ارومیه به مدت 25 دقیقه در آیین افتتاح چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست به اکران در می‌آید.

ناصر رکاب گفت: کار تدوین مستند "ارومیه شهر بین الملل" بعد از سه ماه فیلمبرداری به تازگی به پایان رسید.

وی تصریح کرد: این مستند با مشارکت شهرداری ارومیه و تهیه کنندگی امید شکریازی و کارگردانی فرهاد کنعانی تولید شده و از ایده‌ها و همفکری محمد حضرتپور، شهردار ارومیه نیز در ساخت آن استفاده شده است.

تهیه مستند ارومیه شهر بین الملل با خروجی 4k برای نخستین بار در کشور

تهیه‌کننده مستند ارومیه شهر بین الملل نیز با اشاره به اهداف مستند ارومیه شهر بین الملل اظهار داشت: هدف از این مستند، نگاهی نو به فرهنگ، جاذبه‌ها و زیبایی‌های شهر و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در ارومیه است که با خروجی 4k از ویژگی‌های منحصربه فرد این مستند است.

امید شکریازی با اشاره به توجه به موضوع اتحاد اقوام در ساخت این مستند گفت: در مستند «ارومیه شهر بین‌الملل» سعی کردیم که فرهنگ پررنگ باشد و این نیز یکی از وجه تمایزهای این مستند با نمونه‌های قبلی است و تلاش کردیم تا زبان و لباس‌های سنتی و جذابیت‌های آنها به خوبی نشان داده شود.

مستندی به 5 زبان زنده دنیا

وی با اعلام این که مستند ارومیه شهر بین الملل به 5 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود، اظهار داشت: این مستند برای پخش در رسانه ملی، شبکه‌های مجازی و حتی شبکه‌های بین المللی در حال آماده شدن است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده و در صورت استقبال به چند زبان دیگر هم ترجمه می‌شود.

این تهیه کننده افزود: مستند ارومیه شهر بین الملل، با جدیدترین تکنولوژی دنیا به مدت 25 دقیقه و با تلاش‌های شبانه روزی ساخته شده است.

چهارمین جشنواره انگور از 23 الی 30 شهریور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار