خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم ارائه خدمات علمی و فنی در زمینه‌های موردنیاز جامعه

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: باید برای ارائه خدمات علمی و فنی در زمینه‌های مورد نیاز جامعه گام برداشت.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۵۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ولی عاقلی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جهاد دانشگاهی ارائه خدمات علمی و فنی است که باید در زمینه‌های موردنیاز جامعه صورت گیرد.

وی فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا را یکی از مراکز زیرمجموعه این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون 215 طرح نظرسنجی و علمی پژوهشی در سطح استان و دانشگاه‌های آذربایجان غربی اجرا شده است.

این مسؤول اجرای دو دوره طرح سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نظام اداری استان، طرح پژوهشی بررسی راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در آذربایجان غربی، سنجش رضایت مشترکان شرکت مخابرات استان را مورد اشاره قرار داد.

عاقلی اجرای طرح پژوهشی مشترک‌یابی کمیته امداد آذربایجان غربی در پلدشت، شوط، بازرگان، ماکو، فیرورق، خوی، طرح پژوهشی رابطه بین هویت قومی و دینی قرآنی جوانان استان را از جمله طرح‌های اجرا شده در این مرکز برشمرد.

وی افزود: حوزه انتشارات این نهاد نیز یکی از مراکز فعال در زمینه نشر کتب دانشگاهی و علمی بوده، تاکنون 225 عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپزشکی، ادبیات و... چاپ کرده است.

*لزوم گسترش فعالیت تحقیقاتی برای نیل به خوداتکایی

وی بر لزوم گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تلاش برای شکوفایی روحیه تتبع با هدف نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه‌های علمیه، دانشگاه و سایر نهادهای فرهنگی به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد.

این مسؤول گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه‌صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی برای به کارگیری نتایج پژوهش را ضروری دانست و یادآوری کرد: در این صورت آرمان استقلال و خودکفایی تحقق پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تلاش برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی، برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان را وظایف جهاد دانشگاهی استان برشمرد.

وی انجام فعالیت‌های تربیتی و فکری برای مقابله با فرهنگ منحط غربی و انحرافات فکری در چارچوب سیاست‌های فرهنگی، تألیف و ترجمه کتب مناسب و مفید، انتشار نشریات و نتایج تحقیقات و مقالات علمی و فرهنگی را مسئولیت‌های دیگر این نهاد انقلابی و دانشگاهی برشمرد.

عاقلی انجام اقدامات و تحقیقات توسعه‌ای همچنین کاربردی، پیگیری طرح‌های تحقیقاتی جهاد تا پایان مرحله نیمه‌صنعتی و صنعتی، ارائه خدمات علمی و فنی در زمینه‌های مختلف و موردنیاز جامعه را مورد تاکید قرار داد.

*برنامه‌ریزی برای حمایت از دانشجویان مستعد

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بر لزوم حمایت و جذب دانشجویان و پژوهشگران جوان همچنین مستعد، برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی آنها بر مبنای شناخت مشکلات و نیازهای جامعه تاکید کرد.

وی ایجاد تشکیلات آموزشی و تحقیقاتی مطرح شده در بندهای این ماده با در نظر گرفتن قوانین آموزش عالی کشور، مشارکت در بسترسازی برای اشتغال بیشتر فارغ‌ دانشگاهی را وظایف دیگر این سازمان برشمرد.

عاقلی با اظهار اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قرار گرفته‌ایم، بیان داشت: باید برای نهادینه‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب همچنین جامه عمل پوشاندن به مطالبات ایشان به صورت جدی گام برداشت.

ارسال نظرات