رئیس شورای کلان‌شهر اراک دفاع مقدس را برگی زرینی از هویت ملت دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند فراگیر شدن فرهنگ دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۵۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اسماعیل تاج آباد ظهر امروز در سومین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های متعدد در این ایام زنده نگه داشتن یاد و خاطرات جنگ و همچنین تاثیرپذیری برای نسل‌های آینده است.

وی افزود: در واقع داستان جنگ تحمیلی بخشی از هویت ما محسوب می‌شود که هشت سال مقاومت غیرتمندانه زنان و مردان توانست برگی زرین را به شناسنامه کشور افزوده و سبب بیداری و احیای ملت شود؛ نیاز است که دراین ایام به بخش هایی از دفاع مقدس پرداخته شود که در سال های قبل اشاره نشده از جمله بحث دفاع در شهرها باید پررنگ دیده شود.

رئیس شورای کلان‌شهر اراک تصریح کرد: برنامه‌های دستگاه‌های استانی در هفته دفاع مقدس به گونه ای باید باشد که سبب حضور عموم مردم و اقشار گوناگون شود؛ یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت در هفته دفاع مقدس انعکاس مقاومت مردم در دوران جنگ تحمیلی است و باید توجه داشته باشیم که ما اگر امروز دفاع مقدس خود را تقویت نکنیم بی شک نسل های آینده هیچ ارتباطی با دفاع مقدس و تاریخ جنگ پیدا نمی کنند و ممکن است کم کم به فراموشی سپرده شود.

تاج‌آباد با اشاره به مقاومت مردم اراک در داخل شهر در دوران دفاع مقدس گفت: مردم اراک در دوران دفاع مقدس در مقابل حملات هوایی دشمن ایستادند و حاضر به ترک شهر نشدند؛ بمباران‌هایی که از سوی دشمن هدفمند بر سر شهر ریخته می‌شد چراکه استان مرکزی و کارخانجات اراک نقش بزرگی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: نقاط مختلفی در شهر اراک مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفتند و زنان و کودکان و مردان بسیاری در این حملات به شهادت رسیده‌اند ولی متاسفانه بسیاری از جوانان این شهر از این نقاط اطلاع ندارند.

رئیس شورای کلان‌شهر اراک تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر اراک این آمادگی را دارد که در هفته دفاع مقدس به شکل ویژه المان‌هایی را در مناطق مورد حمله در دوران دفاع مقدس نصب کند و پس از این مدت نیز المان‌های ماندگاری را از مقاومت مردم شهر در این مناطق طراحی و نصب کند تا نقشی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

تاج‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: نصب این المان‌ها بدون شک این سوال را در اذهان به ویژه در نسلی که جنگ را لمس نکرده‌اند ایجاد می‌کند و به دنبال دریافت پاسخ آن با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا خواهند شد که تاثیر ماندگارتری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات