"هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین واقعیت‌ها در ذهن جوانان"
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:
کد خبر: ۸۷۳۹۲۸۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی ظهر امروز در سومین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان که در معاونت عمران و امور هماهنگی استاندار مرکزی برگزار شد با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های با کیفیت و جذاب در ایام هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای پرداختن به تمامی جانفشانی‌ها و رشادت‌های شهداء و ایثارگران در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

وی دفاع مقدس را نماد قدرت ملت ایران در برابر کفر جهانی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دشمنان در راه‌اندازی جنگ تحمیلی به چالش کشیدن انقلاب اسلامی و خدشه‌دار کردن فرهنگ دینی ملت ایران اسلامی بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های متعدد در این ایام زنده نگه داشتن یاد و خاطرات جنگ و همچنین تاثیرپذیری برای نسل‌های فعلی و آینده است؛ دوران دفاع مقدس بخشی از هویت ما به شمار می‌آید.

سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی با اشاره به لزوم تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان انقلاب اسلامی گفت: در مقابل هجمه فرهنگی که دشمن علیه نظام اسلامی در پیش گرفته، فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند ضامن بقای نظام اسلامی در مقابل هجمه‌های سنگین دشمن باشد.

وی فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگ گذشت، ایثار، اخلاص، باور و پاکدامنی دانست و گفت: در واقع یکی از اهداف برگزاری این جلسه استفاده از نظرات تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور دستیابی به یک تصمیم جامع و کامل در راستای برگزاری هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ارائه شده، برگزاری برنامه‌ها به صورت شاخص است که به این صورت که بتوانیم در تمامی حوزه‌ها یک برنامه به شکل شاخص و با همکاری تمامی دستگاه‌های استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی با اشاره به همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: تاکنون تعداد نیمی از فرمانداری‌های استان برنامه‌های خود را برای این هفته اعلام کرده‌اند و از بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها نیز به همچنین تنها بخشی از این ادارات برنامه‌هایشان را به ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های اعلام شده از سوی دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها به مانند سال‌های گذشته است و گویا تنها برگه روی برنامه‌ها تغییر کرده هیچ گونه برنامه خلاقانه و جدیدی در آن دیده نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: 500 برنامه در 12 عنوان برای هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اجرایی می‌شود.

سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام گفت: رژه نیروهای مسلح، نمایشگاه فرهنگی رزمی(بازسازی عملیات ستون بانه سردشت)، یادواره‌های شهدا، گلباران و عطرافشانی قبور شهداء، دیدار و سرکشی از خانواده شهداء، تجلیل از خانواده شهداء، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در شهرستان‌ها، نواخته شدن زنگ مقاومت، پاسخ به شبهات به ویژه شبهات موجود در بحث دوران دفاع مقدس و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی، برنامه پیاده‌روی و کوهپیمایی از جمله عناوین مهم برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

وی افزود: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تنها منحصر به این هفته نیست و برنامه‌ها باید در طول سال استمرار داشته باشد اما آنچه مهم است اینکه مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و سوم خرداد برای ما نماد است و انسجامی که در این ایام ایجاد می‌شود نمود عمومی خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشته‌اند مضاف بر اینکه بسیاری از سازمان‌ها و ادارت و کارخانجات استان سبقه خوبی در دوران دفاع مقدس دارند درصدد هستیم که نقش سازمان‌هاف ادرات و کارخانجات استان را در دوران دفاع مقدس تبیین سازیم.

سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح استان 25 اداره نقش خود را در دوران دفاع مقدس تبیین کرده‌اند گفت: از سال گذشته این پروژه شروع شده و چهارماه گذشته نیز ابلاغیه‌ای از سوی استادار مرکزی به ادارات و دستگاه‌ها برای این امر شد که متاسفانه هنوز تعدادی در این راستا همکاری لازم را نداشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات