سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی اقدام به برگزاری دوره هایی منوط به اشتغالزایی و اقتصادی در مسجد ابوذر غفاری شهرستان زاهدان کرده است
کد خبر: ۸۷۳۹۲۵۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، سالهاست که موضوع مهم اقتصادمقاومتی ولزوم توجه به ظرفیت‌های درونی برای خودکفایی و آسیب‌ناپذیری در ابعاد مختلف اقتصادی مورد توجه واقع و بحث‌های بسیاری بر سر سخت افزارها و نرم‌افزارهای اجرای این طرح، انجام شده است، بگونه ای که در این میان توجه به جایگاه مسجد، به عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین نهاد اسلامی در اجرای این سیاست‌ها ضروری است.
زیرا مسجد به مثابه محور و رسانه اجتماعی جهان اسلام نقش مهمی را در فرهنگ سازی جامعه ایفا می کند، همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس کانون اصلی یا محل اجتماع رزمندگان اسلام تلقی می شد از این رو بسیاری از مسایل را می توان از کانال مسجد در جامعه تبدیل به یک فرهنگ نهادینه کرد از جمله مسایل اقتصادی و رویکرد اسلام نسبت به اقتصاد.
از آنجایی که رهبر انقلاب امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نام گذاری کردند خبرنگار خبرگزاری بسیج بر آن شد تا اقدام به انتشار گزارشی کند که رویکرد اقتصادی اسلام را در عرصه عمل به نمایش بگذارد از این رو به مسجد ابوذر غفاری زاهدان رفته تا از نزدیک با اقدامات اقتصاد مقاومتی در بین بانوان مناطق حاشیه نشین این مسجد آشنا شود.
زهرا سعیدی بانوی کارآفرین مسجد ابوذر غفاری زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما هدف از این کار را فراهم کردن زمینه اشتغال و سرگرمی برای بانوان در مناطق حاشیه شهر عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 40 بانوی کارآفرین در رشته های خیاطی، تزئین وسائل خانه، پرورش بلدرچین و جوجه آموزش های لازم را از سوی سازمان زندان ها و فنی و حرفه ای فراگرفته اند.
وی گفت: در راستای برگزاری کلاس های آموزشی مربیانی از سوی سپاه، سازمان زندان ها و فنی و حرفه ای به صورت رایگان اقدام به آموزش بانوان منطقه حاشیه شهر کرده اند.
این بانوی کارآفرین ادامه داد: اکنون از فضای خالی مسجد برای تولید و نگهداری جوجه دوره ای یکماهه برگزار شد تا بانوان با ارائه این آموزش ها  در اقتصاد خانه خود گامی موثر بردارند که در همین زمینه نیز تاکنون 200 تخم مرغ رایگان بین افراد توزیع شد تا انگیزه کار و اشتغالزایی را در سالی که به فرموده رهبرانقلاب سال اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل است، داشته باشند.
وی با بیان اینکه حدود 2 سال است که در این مسجد اقدام به برگزاری دوره هایی منوط به اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی می شود، افزود: تاکنون 23 دوره آموزش خیاطی برای بانوان مناطق حاشیه نشین برگزار شده است.
سعیدی ادامه داد: سال گذشته از طرف بسیج سازندگی استان دوره ای 6ماهه برای آموزش نازک دوزی، بلوچی دوزی و غیره برگزار شد که در این راستا تسهیلاتی نیز به بانوان واگذار شد.
وی ساخت خانه محرومان، اهدای جهزیه به دختران مناطق حاشیه نشین و کمک به افراد بی بضاعت را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد.
سعیدی در پایان ویزیت رایگان و درمان بیماران توسط بسیج کارمندان سپاه سلمان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: گروهی از پزشکان متخصص، عمومی، اطفال، دندانپزشک و مشاوره در مسجد ابوذر غفاری زاهدان اقدام به ویزیت و درمان رایگان مردم در مناطق حاشیه نشین می کنند.

ارسال نظرات