مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش بینی برداشت یک هزار و 200 تن توت فرنگی در سال جاری

سال گذشته 800 تن توت فرنگی در استان برداشت شد و امسال نیز پیش بینی می شود برداشت این محصول در استان به یک هزار و 200 تن برسد.
کد خبر: ۸۷۳۹۲۱۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: محصول توت فرنگی هم اکنون در استان زنجان هم به صورت گلخانه ای و هم در فضای آزاد در حال تولید است به طوری که در حال حاضر 36 واحد گلخانه ای در سطح 10 و نیم هکتار مشغول برداشت توت فرنگی در استان هستند.

بهنام اوجاقلو سطح توت فرنگی فضای آزاد طی سال زراعی جاری در استان زنجان را پنج هکتار اعلام و افزود: سال گذشته 800 تن توت فرنگی در استان برداشت شد و امسال نیز پیش بینی می شود برداشت این محصول در استان به یک هزار و 200 تن برسد.

وی با بیان اینکه برداشت توت فرنگی امسال در استان زنجان از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در حال حاضر تنها استان برداشت کننده توت فرنگی در کشور هستیم و تولید کنندگان استان هیچ رقیبی در بازار ندارند.

اوجاقلو تصریح کرد: استان های جنوبی کشورمان به دلیل افزایش قابل توجه دما در تابستان امکان تولید توت فرنگی گلخانه ای ندارند چرا که برای پایین آوردن دمای گلخانه در چنین شرایطی سیستم های خنک کننده هوا باید به طور مداوم روشن بمانند و این موضوع به جهت هزینه بر بودن گلخانه داران را از تولید توت فرنگی در تابستان منصرف می کند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان کردستان با سطح زیر کشت 3 هزار هکتاری توت فرنگی در فضای آزاد از رقبای اصلی تولید کنندگان توت فرنگی در سطح کشور محسوب می شود، عنوان کرد: این استان نیز اردیبهشت ماه و خرداد ماه محصول خود را در بازار عرضه می کند و لذا تولید کنندگان زنجانی هم اکنون توت فرنگی تولیدی خود را بدون رقیب در بازارهای هدف عرضه می کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه محصول توت فرنگی در حال حاضر در تمام گلخانه های استان زنجان به روش هیدروپونیک تولید می شود، خاطرنشان ساخت: افزایش عملکرد، کاهش آلودگی و مصرف بهینه آب از جمله مزایای تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک است.

ارسال نظرات