خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی با نگاهی بر سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان صنایع دفاع گفت: قدرت نظامی تنها حربه ای است که سایه تحدید را از سر کشور برمی‌دارد.
کد خبر: ۸۷۳۹۲۱۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان صنایع دفاع و موضوعات مطرح شده در این دیدار را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: رهبر در این دیدار مذاکره با آمریکا را اشتباه خواندند همان طور که در سایر سخنان خود با تعابیر مختلف به این مهم اشاره کرده بودند، گر چه هدف مذاکره کنندگان رفع تحریم ها و بهبود وضعیت معیشتی مردم بوده است.

رحیمی یادآور شد: رهبر در سخنان خود بیان کردند که دستی که آمریکایی ها به سوی ما دراز می کنند به نظر مخملین می آید ولی در واقع دست چوبی است، آمریکایی ها هرگز قدمی جز برای پیشبرد اهداف خود بر نمی دارند.

وی توضیح داد: تفاهم نامه ای که بین ایران و گروه 1+5 امضا شد در واقع تحمیل خواسته های آمریکا بود و آمریکایی ها در این تفاهم با استفاده از گروه یاد شده تنها سایر ملل را برای هدف خود هم‌نوا کردند.

این کارشناس متذکر شد: ما و آمریکایی ها در ذات و ایدئولوژی دو قطب کاملا مجزا و مخالف هستیم که جمع شدن ما امکان ناپذیر است، بقای آمریکا در ادامه استعمار است و ایران اسلامی هدف خود را نپذیرفتن زور و مقابله با استعمار می داند.

وی افزود: در تفاهم‌نامه ای هم که با ایران به امضا رسیده است آمریکا از اصول همیشگی خود پیروی نموده، دیپلمات های ما یا متوجه این مسئله نبوده اند و یا اینکه نمی خواستند به آن توجهی داشته باشند.

رحیمی در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش توان تهاجمی علاوه بر توان تدافعی عنوان کرد: دفاع را باید شامل پاسخ گویی و حمله بدانیم، برای حفظ امنیت کشور همه باید بدانند که ایران دارای قدرت تدافعی و تهاجمی است خصوصا با مشاهده کودتایی که در ترکیه شکل گرفت و حرکات مجلس برزیل علیه دولت که همه اینها خصوصا در کشور های آمریکای لاتین با تامین نظر آمریکا رخ می‌دهد؛ حال آنکه اتفاق افتادن مسائلی از این دست در کشور های پرقدرت و منسجم بعید می‌نماید.

این کارشناس ضمن تاکید بر این موضوع که امروز دشمن حتی خیال حمله نظامی به ایران را در مخیله خود نمی گنجاند تشریح کرد: با قدرت نظامی که در ایران وجود دارد دشمن هرگز جرات حمله نظامی با ایران را ندارد، اینکه برخی ها می گیند آمریکا با برجام از حمله نظامی منصرف شده است یک تبلیغ رسانه ایست و در واقعیت هرگز اینطور نبوده است.

وی افزود: سخنانی نظیر این در نگاه‌های دقیق تحلیل سیاسی جایی ندارد و تنها نوعی جنگ رسانه ای است، بنگرید که آمریکا پس از بهره بردن از متحدانی نظیر لیبی و ترکیه کوچکترین رحمی در برخورد با آنان نداشته است.

رحیمی تصریح کرد: با برجام امریکا و اسرائیل هرگز نه نگران شدند و نه ابراز نگرانی کردند حال آنکه هنوز سامانه موشک های s300 در پایگاه های ما استقرار نیافته اند و آمریکا و اسرائیل ابراز نگرانی می نمایند، این مشخص می‌کند که چه عملکردی آمریکایی ها را محار می‌نماید.

وی در خاتمه اضافه کرد: آنچه سایه تهدید آمریکا را از کشور ما برمی‌دارد نه مذاکره که داشتن توان و قدرت نظامی بالا است؛ در بحث موشک و رادار و در بحث امکانات به روز در هوا، زمین و دریا توان ما باید به نحوی باشد که پاسخگوی هر نوع  تهدیدی باشیم.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها