رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: در سال چهارم دولت هستیم ولی هنوز منتظر تشکیل اولین جلسه ی مرکز عالی خانواده و زنان هستیم این ضعف به جامعه انتقال داده شود و در نتیجه ازدواج های در سنین بالا و با تاخیر ا ...
کد خبر: ۸۷۳۹۲۰۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، 
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستهای کلی «خانواده» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند.

دکتر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اقدامات انجام شده در جهت تحکیم خانواده   گفت: در مقدمه ی قانون اساسی و اصل ۲۱ آن به خانواده و محور بودن آن اشاره شده است و با توجه به این قانون هر برنامه ریزی و سیاست گذاری که صورت می گیرد باید زمینه ساز تشکیل و تحکیم خانواده باشد و گرنه آن سیاست گذاری و برنامه ریزی از نظر قانون اساسی زیر سوال خواهد بود.

وی ادامه داد: در شرایط بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی و در زمان حضور امام (ره) ، شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست مقام معظم رهبری که در آن زمان مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده داشتند برنامه ریزی کرد و شورایی در سطح بهترین متخصصین مشاور مقام معظم رهبری ، روسای سه قوه و مسئولین فرهنگی برای زنان و خانواده ایجاد شد.

خزعلی با بیان این که شورای عالی انقلاب سی امین سال از عمر خود را می گذراند، عنوان داشت: وظیفه ی این شورا تشکیل و تحکیم خانواده بر پایه ی قداست ، حقوق و اخلاق در جامعه است که خوشبختانه در همه ی عرصه هایی که زنان و خانواده به آن نیاز دارد از جمله سیاست گذاری خانواده، مسئولیت های زنان و بحث های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی ورزش ،سلامت، بین الملل سیاست گذاری و برنامه ریزی داشته است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای عالی انقلاب علاوه بر سیاست گذاری باید برنامه ریزی ،ایجاد هماهنگی در میان دستگاه ها ، نظارت بر نحوه ی اجرا و موظف به پیگیری دقیق و تحقق عینی همه ی مصوبات است.

خزعلی خاطر نشان کرد: نیاز به اجرا و برنامه ی عمل در شورای عالی انقلاب گام دیگری بود که در برنامه ای تدوین شد و با همت و کار درون دولتی و حضور بیش از سی دستگاه باید اجرا شود.

عضو شورای عالی انقلاب ادامه داد: برنامه عمل تبدیل به طرح جامع خانواده شد که در سال ۷۲ تصویب نهایی شد و با ردیف های بودجه برای برنامه ها تنظیم و معین شد.

وی با بیان این که ستاد ملی مصوبه ی دیگر شورای عالی است، بیان داشت: هیئت دولت، شورای تخصصی زنان را قانونی کرد بدین معنا که همه ی مسئولین موظف هستند که در این زمینه بودجه در نظر بگیرند.

خزعلی با تاکید بر این که در زمینه ی قانون و مصوبات مشکل نداریم، ابراز داشت:  در اجرای قوانین دچار مشکل هستیم که بخش اعظمی از آن به دولت و بخشی از آن به مردم بر میگردد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگیخاطر نشان کرد: در بخش دولت مسائلی چون کمبود بودجه، نبود عزم جزمی از سوی مسئولین را شاهد هستیم و بعضا کارها پی گیری نمی شود و یا دستگاه موظفی برای اجرا ندارد.

وی عنوان کرد: طرح ایجاد مرکز عالی خانواده و زنان از سوی مقام معظم رهبری داده شد تا در این مرکز سیاست گذاری، برنامه ریزی، اقدامات پی گیری و هماهنگی اجرایی در آن دیده می شود و بر اجرای دستگاه ها نظارت می شود.

خزعلی با اشاره به تاکیدات رهبری بر این موضوع که نباید مرکز عالی خانواده و زنان در تغییرات دولت ها تغییر کند و به خانواده آسیب برساند بیان داشت: برنامه ی دولت ها در زمینه ی خانواده ها باید بلند مدت باشد و تولید نسل سالم و صالح نباید دستخوش سیاست شود.

عضو شورای عالی انقلاب تشریح کرد: در سال چهارم دولت هستیم ولی هنوز منتظر تشکیل اولین جلسه ی مرکز عالی خانواده و زنان هستیم این ضعف به جامعه انتقال داده شود و در نتیجه  ازدواج های در سنین بالا و با تاخیر انجام می شود.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: گروه های مردمی، خیرین و مراکز شورای های محلی بخش دیگری هستند که می توانند در تحکیم خانواده موثر باشند ، ۱۱ میلیون مجرد و ۲۲ میلیون خانواده تشکیل شده داریم و اگر هر خانواده برای یک نفر احساس مسئولیت کند این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

زنان کویر

ارسال نظرات