جانشین سپاه دشتی:

اصل جهاد بر «فی سبیل الله» استوار است

بوشهرـ سرهنگ احمدی با بیان اینکه اصل جهاد بر «فی سبیل الله» استوار است، گفت: هر جا ما برای خدا کار کردیم پیروز شدیم و هر جا که برای نفس بوده شکست خوردیم
کد خبر: ۸۷۳۹۱۸۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، غلامعباس احمدی امروز در جمع ، مدیران و کارکنان ناحیه دشتی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) وحضرت زهرا (س) در ادامه سلسله مباحث احکام جهادی اظهار داشت: آیه190سوره بقره اولین آیه‌ای است که بر اساس تفسیر مفسرین در مورد جهاد نازل شده و جهاد دفاعی را تشریح کرده است.

وی افزود: رسول مکرم اسلام(ص) به همراه اصحاب برای اجرای مناسک حج به سمت مکه حرکت کردند که در مکانی به نام حدیبیه با دشمنان اسلام روبرو شدند و پیمان صلحی را منعقد کردند که صلح حدیبیه نام دارد.

وی تصریح کرد: رسول الله(ص) چون در ماه حرام قرار داشت از جنگ و خونریزی امتناع می‌کردند که آیه نازل شد یا رسول الله(ص) ناراحت مباش، درست است که ماه حرام است اما اگر دشمن حمله کرد دفاع مقدس است، شما اجازه حمله به دشمن را ندهید چراکه اسلام دین عزتمندانه است.

وی ابراز داشت: مجاهدت در راه خدا به یکی از دو حسن می‌رسد یا دشمن را می‌کشد که پیروزمندانه است و یا کشته می‌شود که بهشت درآرزوی چنین جهادگری است.

احمدی با بیان اینکه در قرآن کریم هر جایی که حکم جهاد آمده به همراه فی سبیل الله است، خاطرنشان کرد: هر جا ما برای خدا کار کردیم پیروز شدیم و هر جا که برای نفس بوده شکست خوردیم بنابراین اصل جهاد بر «فی سبیل الله» استوار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار