خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر زنده نگه داشتن روح حج و محکوم کردن جنایات آل سعود، گفت: این مزدوران از تفکر و اندیشه شیعه که برائت از مشرکین نمونه کوچکی از آن در مراسم حج است، می ترسند.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۱۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: امام جواد در دوران امامتشان که بنی عباس به ویژه مأمون با روش های جنگ نرم برای تسلیم ائمه اطهار(ع) فعالیت می کردند، تنها در صراط مستقیم حرکت کردند.

وی عدم سازش و ایستادگی و مقاومت در برابر کفر و نفاق را یکی از خصوصیات بارز امام جواد(ع) بیان کرد و افزود: با آنکه مأمون برای تطمیع حضرت، دختر خود را وارد خانه امام کرد، و ایشان را به شهادت رساند، ولی امام حجت خداست و تمام ائمه نور واحد هستند و مقاومت در راه حق مسیر تمام ائمه شیعه است.

شهادت دلیل حقانیت دین و شیعه است

حجت الاسلام حسناتی حقانیت شیعه را در گرو شهادت ائمه بیان داشت و گفت: امروز نیز شیعه به پیروی از ائمه اطهار(ع) افرادی چون رئیسعلی دلواری و شهدای 17شهریور و شهدای ترور در اوایل انقلاب و تمام شهیدان جنگ و انقلاب رافدا کرده که این تمام زوایای حقانیت شیعه است و دفاع از جامعه اسلامی، مانند ناموس یک مسلمان است.  

وی با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه و شروع ایام حج ابراهیمی، گفت: در این روزهایی که حاجیان باید کنار کعبه باشند، آنانی که داعیه دار اسلام و قرآن هستند، با خاطر مسائل جناحی و همدستی با اندیشه پلیدی که حاکم بر کعبه شده است، بسیاری از شیعیان را از حضور در این مراسم ابراهیمی باز داشتند.

آل سعود نه داعیه دار کعبه بلکه سد عن سبیل الله هستند

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان داشت: این مزدوران از تفکر و اندیشه شیعه که برائت از مشرکین نمونه کوچکی از آن در مراسم حج است، می ترسند ولی آنها باید بدانند که سد عن سبیل الله کردند و اینها ظالم ترین افراد هستند که راه کعبه و خانه خدا را مسدود کردند.

وی با اشاره به اهمیت دهه اول ذی الحجه بیان کرد: امسال که شیعیان ایران و بسیاری از کشورهای دیگر برای تن ندادن به ذلت و حرمت شکنی های آل سعود در مراسم حج حاضر نیستند، باید روح حج را با گرامیداشت یاد و نام شهدای مکه در سال 66 و سال گذشته زنده نگه داریم.

تشکیل تعاونی ها شاه کلید حل مشکلات اقتصادی است

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه ها با اشاره به روز تعاون و نقش تعاونی ها در حل مشکلات اقتصادی، افزود: یکی از مباحثی که از ابتدای انقلاب مورد توجه متخصصان و دولتمردان قرار داشت، دولتی یا شخصی بودن اقتصاد است که نگاه اکثریت بر ادغام مالکیت شخصی و دولتی در کنار یکدیگر است و در این میان اسلام تأکید فراوان بر بحث تعاون دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند در کلام الهی تأکید بر تعاون می کند و امروز در جامعه قوانین دولت به گونه ای در راستای تشکیل تعاونی ها و ایجاد اشتغال گام برداشته است تا متخصصان با حمایت های دولتی در رفع هر چه بیشتر مشکلات اقتصادی بکوشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها