خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری گفت: زن و شوهر باید مواظب نگاه خود باشند چرا که امروزه یکی از دلایل مهم جدایی‌ها نگاه به نامحرم و تماشای برنامه‌های ماهواره است که باعث دلزدگی زوج‌ها از یکدیگر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۹۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری شامگاه شنبه در مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه علیهماالسلام در امامزاده سلطان امیر احمد کاشان اظهار کرد: زن و شوهر زوج بندگی یکدیگر هستند و باید مواظب بندگی یکدیگر باشند.
وی در این مراسم جشن که به همت هیئت یاوران حضرت مهدی (عج) کاشان برگزار می‌شد، عنوان کرد: اگر انسان بدون ازدواج می‌توانست به بندگی خدا برسد، همانطور که در روایات هم به آن اشاره شده حضرت زهرا علیه السلام هم ازدواج نمی‌کردند؛ اما خداوند انسان‌ها را زوج آفریده است و اگر انسان بخواهد سریع‌تر و عمیق‌تر به بندگی خدا دست یابد، هر کسی زوجی لازم دارد.
ماندگاری با اشاره به آیه «لتسکنوا الیها» گفت: بار بندگی خدا سنگین است و زن و شوهر باید یکدیگر را در این مسیر یاری کنند و به هم آرامش و قوت بدهند و هر مرد موفقی یک زن فداکار در کنار او هست و همین‌طور بالعکس و زن و مرد موفق، موفقیت خود را مدیون یکدیگر هستند.
وی افزود: امروزه از ازدواج یک برداشت حیوانی می‌شود؛ حیوانات برای جلب نظر جنس مخالفشان یکی از این چهار کار را می‌کنند یا صدای خاصی از خودشان تولید می‌کنند یا رنگ خاصی تولید می‌کنند یا بوی خاصی از خود تولید می‌کنند و یا حرکات موزون انجام می‌دهند.
حجت الاسلام ماندگاری در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه اگر دختر و پسر بخواهند با این چیزها نظر هم را جلب کنند مصداق آیه «اولئک کالانعام بل هم اضل» می‌شوند یعنی همچون حیوانات بلکه پست‌تر می‌شوند.

photo_2016-09-04_09-11-16
وی با اشاره به اینکه ازدواج حیوانی نه تنها نصف دین را حفظ نمی‌کند بلکه همان ذره دینی را هم که دارند از بین می‌برد، تاکید کرد: اگر مبنای ازدواج، شهوت و حیوانیت باشد با دیدن موردی زیباتر از همسر خود رویگردان می‌شویم و علت بسیاری از طلاق‌های امروزه همین است.
این سخنران مذهبی در جمع تازه عروس و دامادهای کاشانی اظهار کرد: دستورات دینی همچون قطعات یک پازل است که باید کنار هم چیده شود، آن عده‌ای که می‌گویند ازدواج برایشان آرامش نیاورده باید دقت داشته باشند که در عرصه‌های دیگر زندگی هم بر اساس دین عمل کنند.
ماندگاری خطاب به جوان‌هایی که به دنبال زندگی بدون مشکل هستند گفت: تا موقعی که انسان دو مولفه‌ی حیات و عقل را دارد در عرصه زندگی با مشکلات گوناگون دست و پنجه نرم می‌کند و به جای اینکه زندگی بدون مشکل بخواهیم باید مدیریت مشکلات را یاد بگیریم.
وی تصریح کرد: امروزه یک تفکر غلطی را دشمن به جوانان ما القاء می‌کند که ای جوانان تا ازدواج نکرده‌اید جوانی کنید و هر کاری می‌خواهید انجام دهید، در حالی که آثار گناهان انسان بر نسل‌های آینده او هم تاثیرگذار است، پس باید از ابتدای تکلیف پاکی خود را حفظ کنیم.
حجت الاسلام ماندگاری در ادامه سخنان خود به علت مهم افزایش آمار طلاق اشاره کرده و در این رابطه گفت: زن و شوهر باید مواظب نگاه خود باشند چرا که امروزه یکی از دلایل مهم جدایی‌ها نگاه به نامحرم و تماشای برنامه‌های ماهواره است که باعث دلزدگی زوج‌ها از یکدیگر می‌شود.
این کارشناس و مشاور مذهبی در ادامه افزود: اگر زن و شوهر به هنگام انعقاد نطفه تصویر زن و مرد دیگری در ذهن داشته باشند، نطفه آنها دارای مشکل شده و شیطان از این طریق در نطفه آنها مشارکت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بعضی جوان‌ها می‌گویند که مشکل اقتصادی داریم و نمی‌توانیم بچه بیاوریم اما من به آنها می‌گویم چون بچه نمی‌آورید مشکل اقتصادی دارید چون خداوند می‌فرماید که ما شما را به واسطه بچه‌هایتان رزق و روزی می‌دهیم.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه مادران باید دوران بارداری را برای خدا بدانند، اظهار کرد: ما فقط یاد گرفته‌ایم که در دوران بارداری سوره یوسف بخوانیم که فرزندمان زیبا شود اما مادر شهید علم الهدی در دوران بارداری ۹ مرتبه قرآن را ختم کرد و فرزندش به سید شهیدان هویزه تبدیل شد و یا اینکه مادر مرحوم حاج کافی حتی یک بار بی وضو به فرزندش شیر نداد.
وی در رابطه با اهمیت دوران بارداری و شیردهی در تربیت صحیح کودکان خاطرنشان کرد: دوران بارداری و شیردهی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به اصطلاح موتوربندی نوزاد شکل می‌گیرد و یک لقمه حرام در وجود او تاثیر خود را می‌گذارد.
حجت الاسلام ماندگاری در پایان عناصر پنجگانه شناخت، اعتماد دوطرفه، خونسردی و گذشت، صمیمیت و نشاط را در ایجاد یک زندگی شاد و موفق موثر دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها