چنبره رکود اقتصادی بر بازار و تولیدی های پوشاک

قدرت خرید مردم که کار تولیدکنندگان پوشاک داخلی را بهبود می بخشد چند صباحی است در رکود کامل فرو رفته، بطوری که بازاریان و تولید کنندگان پوشاک در تنگنای اقتصادی و خرید و فروش جنس تولیدی در مضیقه به سر می برند.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۸۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشورخبرگزاری بسیج، اگر سری به تولیدی های پوشاک بزنیم وضعیت موجود و البته اسفبار تولید، در یکایک این تولیدی ها مشهود بوده و رکود آنچنان بر پیکره تولید داخلی چنبره زده است که چرخ کاران و دیگر کارگران این حوزه تنها 2 الی 3 ساعت در روز کار می کنند.

این در حالی است که پیشتر به علت ازدیاد در تولیدی ها، کارگران شب و روز به صورت شیفتی مشغول کار بودند ولی امروزه نه تنها برخی از این چرخ کاران از کار بیکار شده اند بلکه متولیان تولید نیز تولید را متوقف کرده و به شغل دیگری پرداخته اند.

براستی علت این موج بیکاری و توقف تولید داخلی چیست؟ عوامل قاچاق پوشاک، دستفروشان کالای چینی، واردات بی رویه در حوزه پوشاک و البسه توسط خود دولت، جنس نامرغوب شرقی و همچنین قیمت اندک آن در مقایسه با کالای مرغوب ایرانی و ...  را می توان از جمله چُلاق کنندی تولید داخلی عنوان کرد.

از سویی مردم که خود در تنگناهای اقتصادی به سر می برند قدرت خرید را نداشته و فقط مِن باب گشت و گذار در خیابانها و بازارها قدم می زنند.

عوامل مذکور در پایتخت و دیگر استانهای کلان موجب شده است که تولیدی ها کفاف دخل و خرج خانواده و مغازه اجاره ای را ندهد، بنا بر این شخص تولید کننده مغازه را تحویل مغازه دار داده و به شغل دیگری می پردازد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار