خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان از انهدام ۲۲ باند توزیع مواد مخدر و دستگیری ۲۷۰ نفر که در امر فروش مواد افیونی فعالیت می‌کردند با اجرای رزمایش بزرگ «بقیه اله الاعظم» در یکی از مناطق جنوب اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۰۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ادامه مأموریت‌های پلیس استان همان‌طور که پیش‌ازاین نسبت به برخورد با کانون‌های جرم اطلاع‌رسانی شده بود پس از چندین ماه کار تحقیقاتی، اطلاعاتی و عملیاتی روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه رزمایش بزرگ بقیه الله الاعظم باهدف پاک‌سازی یکی از مناطق حاشیه‌نشین جنوب اصفهان که به کانونی برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر تبدیل‌شده با حضور تمامی واحدهای عملیاتی اجرا شد.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در این رزمایش که چهار ساعت به طول انجامید تعداد ۲۰ باب منزل که پاتوقی برای خریدوفروش و مصرف مواد مخدر تبدیل‌شده بودند با حکم مقام قضایی پلمپ، ۲۲ باند بزرگ که در امر فروش مواد مخدر فعالیت می‌کردند منهدم و ۲۷۰ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در جریان این عملیات طی بازرسی از منازل متهمان مقادیری انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۵۰ عدد موتورسیکلت و خودروی مسروقه به همراه یک میلیارد ریال وجوه حاصله از فروش مواد توقیف شد.

سردار آقاخانی در خصوص فعالیت باندهای دستگیرشده گفت: این باندها به‌صورت حرفه‌ای در زمینه خریدوفروش مواد مخدر عمل می‌کردند به‌طوری‌که مکانی مخصوص برای دریافت پول اختصاص داده و سالن‌های مجهزی را نیز برای مصرف معتادان تعبیه کرده بودند

وی بیان داشت: در رزمایش مذکور که با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات و نیروهای عملیاتی پلیس استان و به‌طور ویژه و غافلگیرانه انجام شد تمام متهمان دستگیرشده در حال مصرف مواد مخدر و همچنین خریدوفروش مواد افیونی بودند که از تمام این صحنه‌ها مستندسازی صورت گرفته است.

سردار آقاخانی بابیان اینکه منطقه مذکور سومین کانون جرم در اصفهان بود که توسط مأموران پلیس مورد پاک‌سازی قرار گرفت اظهار داشت: رزمایش‌های مشابه در مناطق حاشیه‌ای و آلوده دیگر استان اجرا خواهد شد و پلیس اصفهان اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو، فرصت‌طلب و هنجارشکن منطقه‌ای را به کانون جرم تبدیل کرده و نقشه‌های شوم خود را برای آلوده کردن جوانان پیاده کنند.

فرمانده انتظامی استان با تقدیر و تشکر از هماهنگی و همکاری ویژه دستگاه قضایی استان گفت: با هماهنگی و تعامل خوبی که بین دستگاه قضایی و پلیس استان وجود دارد به یاری خداوند مجال نفس کشیدن را به مجرمان و خلاف‌کاران نخواهیم داد و انشاء اله سال ۹۵، سال سیاهی برای تبهکاران و باندها و شبکه‌های فساد خواهد بود.

* تقدیر شهروندان اصفهانی از عملکرد پلیس در تماس با سامانه ۱۹۷

فرمانده انتظامی استان اصفهان رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت ارباب‌رجوع را شاخصه پلیس جامعه‌محور دانست و افزود: ولایت مداری، صبر و بردباری، پاسخگویی، رسیدگی به‌موقع به مسائل و مشکلات مردم از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی پلیس جامعه اسلامی است و با این ویژگی‌ها می‌توان در خدمت به مردم موفق بود.

سرهنگ حسن یار دوستی با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ ارتباط بین پلیس و مردم را گسترش داده است، بیان داشت: گسترش دامنه مشترک پلیس موجب نوآوری و خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی شده است.

رئیس پلیس مرکز استان اصفهان عنوان داشت: ازآنجاکه تحقق بخشیدن هرچه بیشتر به نظم و امنیت در جامعه از اهداف مقدس نیروی انتظامی هست و انجام چنین امر خطیری مستلزم داشتن ایمان، اراده قوی و شجاعت است، شناسایی راهبردها و راهکارهای توسعه نظارت مردمی با پلیس، ترویج فرهنگ نقدپذیری، نظارت و پاسخگویی در ناجا، بهره‌برداری از نظارت علمی اندیشمندان و محققان در جهت اثربخشی عملکرد همیشه مدنظر این فرماندهی قرار دارد.

وی افزود: از کل تماس‌های مردمی، سهم تقدیر از پلیس اصفهان در مردادماه، ارسال ۱۱۵ مورد گزارش با موضوع تقدیر و تشکر از کارکنان انتظامی شهرستان اصفهان بوده است.

این مقام انتظامی دفتر نظارت همگانی را پل ارتباطی بین مردم و پلیس خواند و گفت: اخذ نظرات مردم از طریق سامانه ۱۹۷ بازخورد عملکرد نیروی انتظامی بوده و سرمایه‌ای ارزشمند برای نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر روابط و مشارکت اجتماعی بر اصول انسانی و عدالت استوار باشد، انضباط اجتماعی در جامعه از سطح بالاتری برخوردار می‌شود، لذا پلیس نیز به سهم خود از طریق سامانه ۱۹۷ ارتباط خود را با شهروندان ارتقاء می‌دهد.

* کشف ۱۳۱ کیلو تریاک جاسازی‌شده در بار لیموترش

فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت «شهرستان» نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت هیوندا حامل بار لیموترش مشکوک و ‌آن را متوقف کردند.

سرهنگ نبی‌الله سوادکوهی ادامه داد: در بازرسی دقیق از این خودرو ، ۱۳۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که زیر بار لیمو جاسازی‌شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

* طلب مالی بهانه‌ای برای سرقت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق اینترنت اقدام به سرقت از حساب او کرده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای سایبر نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این سرقت را داشتن طلب مالی از پدر شاکی بیان کرد.

سرهنگ کریمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: کارت‌بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، رمز عبور بانکی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید، از نوشتن رمز کارت عابر بانک روی جلد آن یا نگه‌داشتن رمز همراه‌کارت خودداری نمایید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها