آیت‌الله مدرسی:

برگزارکنندگان مجالس ابتذال دو عنصر «دینی و انقلابی‌گری» مردم را نشانه رفته‌اند

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به فرموده رهبری که دو عنصر دینی ایمانی در جامعه و عنصر انقلابی در تحکیم امنیت کشور حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: مجالس ابتذال دو عنصر دینی و انقلابی‌گری مردم را مورد هدف قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۰۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی، با اشاره به این حدیث از امام جواد(ع) که «هر كس به شخصى سخنران علاقمند و متمايل باشد، بنده اوست، پس چنان‌چه سخنور براى خدا و از احكام و معارف خدا سخن بگويد، بنده خداست، و اگر از زبان شيطان و هوا و هوس و ماديات سخن بگويد، بنده شيطان خواهد بود.» اظهار کرد: مردم باید متوجه باشند که در چه مجلسی حاضر می‌شوند، شنونده چه سخنانی هستند و خواننده‌ها و گوینده‌ها چه می‌خوانند و می‌گویند که اگر در مجلسی وارد شوند که در آن سخن خدا جاری است بنده خدا هستند و اگر ساز و دهل و مجلس لهو لعب بر پا باشد بنده شیطان می‌شوند.

وی با بیان اینکه مگر از مجالس ابتذال چه درمی‌آید که عده‌ای فشار می‌آورند که این مجالس دوام داشته باشد و توسعه پیدا کند، تصریح کرد: احساس می‌شود دست‌های پنهان پشت این جریانات وجود دارد که به جای اینکه حل مشکلات مردم را به عنوان رأس کار خوشان قرار بدهند فرهنگ مردم را در تیررس خودشان قرار دادند.

امام جمعه حومه شرقی یزد افزود: این جریانات که نتوانستند مشکلات مردم را حل کنند می‌خواهند مردم را از حیث تعهد و تدین تا جایی که امکان دارد بی تفاوت کنند و نمی‌دانند که بی تفاوت کردن مردم نسبت به مسائل دینی، روحانیون و آموزه‌های مراجع عظام تقلید، استحکام امنیتی کشور را زیر سوال می‌یرد.

مدرسی با اشاره به فرموده رهبری که دو عنصر دینی ایمانی در جامعه و عنصر انقلابی در تحکیم امنیت کشور حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: مجالس ابتذال دو عنصر دینی و انقلابی‌گری مردم را مورد هدف قرار می‌دهد، بنابراین ما با برگزار این مجالس به کجا می‌رویم؟ و به حرف چه کسی گوش می‌کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: گاهی به ذهن می‌آید که برخی که اصرار دارند مجالس ابتذال در جامعه رواج پیدا کند چرا اصراری بر برگزار این مجالس در شهر قم ندارند، در شهرهای یزد، مشهد و ... فشار می‌آورند که این مجالس برگزار شود پس اگر این مجالس مشروع است و جوانان را جذب می‌کند در قم هم برگزار کنید آیا مردم قم نیاز به شادی و تنوع ندارند؟، جواب آن مشخص است چون به حمایت مراجع نیاز دارند و اگر در شهر قم اقدام به برگزاری چنین مجالسی کنند حمایت مراجع را از دست خواهند داد و مراجع موضع‌گیری می‌کنند، این مسائل پشت پره سیاسی دارد و این افراد قم را هم برای عدم موضع‌گیری مراجع نیاز دارند.

آیت‌الله مدرسی تصریح کرد: از آنجا که برخی نتواستند جوانان را از طریق حل مشکلات جذب کنند می‌خواهند با برگزاری مجالس ابتذال و لاابالی‌گری این کار را انجام دهند.
یزدآوا
ارسال نظرات