حجت الاسلام دهقان با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) گفت: کسی که سه چیز در او باشد هرگز پشیمان نگردد.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۹۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زارچ، امام جمعه زارچ ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد(ع)، یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور و شهدای فاجعه منا را گرامی داشت.

امام جمعه زارچ در خطبه اول در ادامه تفسیر سوره مبارکه فجر گفت: در آیات آخر این سوره به یکی از آسیب‌های جدی زندگی انسان اشاره دارد و آن غفلت از مرگ و عالم پس از آن است.

وی افزود: بسیاری از مردم بر اثر دلبستگی به دنیا و آرزوهای طولانی آنچنان در خواب غفلت فرو می روند که تنها مرگ می تواند آنها را بیدار سازد چنانکه حضرت علی (ع ) فرمود: الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا " از اینرو در این آیات می فرماید: در قیامت مردم از خواب غفلت بیدار می شوند ولی این بیداری دیگر سودی برای آنها ندارد. "یومئذ یتذکر الانسان و انی له الذکری" تنها یک حسرت و اندوه برایشان می ماند. " یقول یا لیتنی قدمت لحیاتی " بنابراین پیام این آیات این است که ای مردم تا زنده هستید بفهمید و بیدار شوید که بیداری پس از مرگ سودی برای شما ندارد.

خطیب جمعه زارچ در آغاز خطبه دوم گفت امام جواد (ع) فرمود: ثلاث من کن فیه لم یندم ترک العجله و المشوره و التوکل علی الله عند العزم " کسی که سه چیز در او باشد هرگز پشیمان نگردد: در کارها شتابزده عمل نکند، با دیگران مشورت کند، در هنگام تصمیم گیری به خدا توکل نماید.

وی در ادامه خطبه دوم به مناسبتهایی چون فرا رسیدن ماه ذیحجه و شهدای هفدهم شهریور و مکه و فاجعه منا اشاره نمود و در ادامه به زندگی امام جواد (ع ) پرداخت.

ارسال نظرات