در هفته دولت افتتاح صورت گرفت

افتتاح دوازده طرح صنعتی با تسهیلات بانک صنعت و معدن

در هفته دولت امسال دوازده طرح صنعتی با بهره مندی از تسهیلات بانك صنعت و معدن در نقاط مختلف كشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۷۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، در هفته دولت امسال دوازده طرح صنعتی با بهره مندی از تسهیلات بانك صنعت و معدن در نقاط مختلف كشور به بهره برداری رسید.

طرح های یاد شده كه موجب ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی در نقاط مختلف كشورمان شده عبارتند از:
شركت داروسازی ثنامد درشهرك صنعتی ایوان كی گرمسار :
این شركت با دریافت ١٧ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو تسهیلات ارزی و ٢٣٠ میلیارد ریال تسهیلات ریالی بانك صنعت و معدن اجرا شده و برای ١٥٠ نفر اشتغال ایجاد كرده است.

کارخانه داروسازی ثنامد در زمینی به مساحت ١٠ هزار و ٥٠٠ هزار مترمربع و با زیربنای ١١ هزار مترمربع در سه‌طبقه احداث‌شده وشامل بخش‌های سالن‌های تولید، آزمایشگاه‌های تخصصی، انبارها و بخش اداری است.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تاكنون ٣٠ طرح كوچك ومتوسط صنعتی با بهره مندی از تسهیلات بانك صنعت و معدن در كشورمان به بهره برداری رسید و برای به بهره برداری رسیدن طرح های یاد شده در مجموع ٦١٧ میلیارد ریال توسط این بانك پرداخت شده و در نتیجه برای ٦٢٢ نفر امكان اشتغال فراهم آمده است.

شركت صدف كوهی دره دم دم استان گلستان:
این شركت با دریافت ٢٠ میلیارد ریال تسهیلات از بانك صنعت و معدن برای ٥٠ نفر اشتغال ایجاد كرده است.

شركت صدف كوهی دره دم دم كه در زمینی به مساحت ١٠ هزار متر مربع احداث شده است پودر صدف و بلوك سبك بتنی از صدف كوهی تولید می كند.

فولاد كاران افق ابهر:
با افتتاح این طرح كه از ٢٠٠ میلیارد ریال تسهیلات بانك یاد شده به بهره برداری رسیده در فاز اول برای ٢٠٠نفر اشتغال ایجاد می شود.

محصول تولیدی شركت نورد فولاد كاران ابهر انواع میگردA٣ و مفتول آلیاژی (SWRY١١) است كه جزء مواد اولیه الكترود جوشكاری و سیم جوشكاری محسوب می شوند.

گفتنی است كه تاكنون مفتول آلیاژی از خارج از كشور وارد می شده و با افتتاح این واحد تولیدی،كشورمان از ورود مفتول آلیاژی بی نیاز و سالانه حدود ٨٠ تا ٩٠ میلیون صرفه جویی ارزی ایجاد خواهد شد.

واحد صنعتی البرز فیلم ماندگار در استان قم:
این شركت با دریافت ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار یوروتسهیلات ارزی و ١٢ میلیارد ریال در زمینه تولید فیلم های پنج لایه پلیمری و لفاف های بسته بندی فعالیت می كند.

شركت لوله و پروفیل نقده :
این واحد صنعتی حدود ٥٠ میلیارد ریال تسهیلات از بانك صنعت و معدن دریافت داشته و سالانه ١٧٠ هزارتن لوله و پروفیل تولید می كند.

این شركت با اشتغالزایی مستقیم ٥٠ نفر در زمینی به مساحت ١٠ هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار متر مربع راه اندازی شده است.

شرکت کانجویان مس فاروج :
این طرح صنعتی در فاز اول سالانه ٦٠٠ تن مس کاتد تولید می كند.

میزان تسهیلات اعطایی بانک بانك صنعت و معدن به واحد صنعتی یاد شده ٢٤ میلیارد ریال بوده كه در نتیجه آن برای ٤٧ نفر به طور مستقیم و ١٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

گفتنی است شرکت کانجویان مس فاروج در زمینی به مساحت ٤ هزار و ٥٠٠ متر مربع و در زیربنای حدود ١ هزار و ٥٥٠ متر مربع ساخته شده است.

شرکت صنعت گستران جاجرم :
میزان تسهیلات اعطایی این بانك به طرح یادشده در مرحله نخست ١٧ میلیارد ریال بوده است كه موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ٣٠ نفر و به طور غیر مستقیم برای حدود ٤٥ نفر شده است .

شرکت صنعت گستران جاجرم در فاز نخست سالانه ٣٠٠ تن انواع لوله ٥ لایه تولید می كند و در زمینی به مساحت ٩ هزارمتر مربع و در زیربنای حدود ٢٠٠٠ متر مربع احداث شده است.

دو طرح صنعتی مجتمع سلولزی كیان آریانا كویر و كاشی میلاد در یزد :
مجتمع سلولزی كیان آریانا كویر كه در شهرك صنعتی فولاد یزد احداث شده حدود ٣ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو تسهیلات از با نك صنعت و معدن دریافت داشته و سالانه ١٤هزار و ٥٠٠ تن انواع كاغذ كرافت تولید می كند.

این واحد صنعتی برای ٤٩ نفر اشتغال ایجاد كرده است و توانسته است پس از دوسال از زمان گشایش اعتبار به مرحله بهره برداری و عرضه محصولات خود برسد.

كاشی میلاد یزد نیز با دریافت٦ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٣٠ میلیارد ریال تسهیلات ریالی از این بانك برای ٥٧ نفر اشتغال ایجاد كرده است.

این واحد صنعتی كه در منطقه شهرک سنگ مهریز در استان یزد احداث شده سالانه ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار متر مربع انواع سرامیک های پرسلانی و قطعات ویژه کاشی و سرامیک تولید می كند و حدود ١٨ ماه از زمان گشایش اعتبار تا افتتاح آن به طول انجامیده است.

شرکت فروکتوزناب در شهرک صنعتی نظرآباد البرز:
میزان تسهیلات اعطایی به این شركت شامل ٣٠ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٢٧٠ میلیارد ریال بوده كه منجر به ایجاد اشتغال برای ٤٥٢ نفر شده است.

این واحد تولیدی سالانه ١٠٥ هزار تن شربت فروكتوز تولید می كند كه در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

دو طرح تولید شیشه جار و مولد برق مقیاس كوچك خوشه پرور در استان فارس:
میزان تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن به طرح تولید شیشه جار كه در فاز اول سالانه ٦٠٠ تن تولید می كند٢٠ میلیارد ریال بوده که در نتیجه آن برای ١٠٦ نفر به طور مستقیم و ١٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

طرح تولید برق خوشه پرورنیز كه در فاز اول ٦ مگاوات برق تولید می كند٢٠ میلیارد ریال از بانك صنعت و معدن تسهیلات دریافت داشته و برای ١٢ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد كرده است .
حمایت از طرح های كوچك و متوسط
در راستای حمایت از صنایع كوچك و متوسط ، بانك صنعت و معدن در ٥ ماهه امسال مبلغ ٥ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به طرح های یاد شده در كشور، شامل طرح های ایجادی،توسعه و خرید ماشین آلات تسهیلات پرداخت كرد.

میزان تسهیلات پرداختی این بانك به صنایع كوچك و متوسط در مدت مشابه سال قبل حدود ٥ هزار میلیارد ریال بوده كه این رقم بیانگر ١٠ درصد افزایش در میزان پرداختی تسهیلات به صنایع یاد شده در این مدت است.

بانك یاد شده در همین مدت مبلغ ٥ هزار و ٧٠٠میلیارد ریال را برای پرداخت به ٦٨١ طرح كوچك و متوسط صنعتی به تصویب رساند كه ارقام یاد شده از نظر تعدا ١٤ درصد و از نظر میزان تسهیلات ٣٦ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.

بنا بر همین گزارش تعداد طرح های کوچک و متوسط در دست اجرا با حد متوسط پیشرفت فیزیکی ٦٤ درصد تا پایان تیرماه که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده اند به ٩٨ واحد صنعتی میرسد که میزان تسهیلات مصوب آنها دو هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی تاکنون یکهزار و ٣١٣ میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از این طرح ها برای ٢ هزار و ٧٠٠ نفر شغل ایجاد می شود.

در ٤ ماهه سال ٩٥ تعداد ٣٠ طرح كوچك و متوسط صنعتی توسط بانك صنعت و معدن به بهره برداری رسید كه مجموع تسهیلات پرداختی به آنها ٦١٧ میلیارد ریال و تعداد اشتغال ایجاد شده توسط آنها ٦٢٢ نفر بوده است.
ارسال نظرات