مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان:
نفوذ فرهنگی، حساسیت ها را نسبت به دشمن کم کرده و راه را برای نفوذ و ورود باز می کند.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۶۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان در نشست بصیرتی بین نخبگان بسیجی ماهنشان با تحلیل سیاسی نفوذ و با اشاره به، بیانات رهبر انقلاب گفت: نفوذ فرهنگی حساسیت‌ها را نسبت به دشمن کم کرده و راه را برای نفوذ و ورود باز می‌کند.

حجت الاسلام علی پناهی افزود : نگاهی به سوابق نفوذی‌های دیروز نیز نشان می‌دهد اغلب آنها در مصادر و امور فرهنگی مشغول به فعالیت بوده‌اند چرا که اساساً تا نفوذ فرهنگی انجام نشود، راه برای سایر اشکال نفوذ اعم از سیاسی، اقتصادی، امنیتی باز نخواهد شد.

وی با بیان زمینه های نفوذ اظهار داشت: مردم و افکار عمومی ، انقلاب یا خواص و مسئولان از زمینه های نفوذ برای دشمنان به شمار می آیند.

پناهی با اشاره به مهمترین روش های نفوذ، افزود: نفوذ بر فکر مسولین و مردم در حوزه افکار عمومی ، خوش بین سازی مردم نسبت به دشمن، حساسیت زدایی مردم و مسئولان نسبت به دشمن، دشمن تراشی برای نیروهای انقلابی و حزب الهی و همچنین با تعریف یک معادله جدید و جابجایی دوست و دشمن از مشخصه های نفوذ بر مردم و روش های نفوذ بر مردم و افکار عمومی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان با اشاره به زمینه نفوذ در بین نخبگان وخواص تصریح کرد: آنچه که کشور ما را به نوعی با فتنه درگیر کرد، محصول نفوذ در بین برخی نخبگان و خواص جامعه بود.

حجت الاسلام پناهی اظهار کرد: نفوذ به این معنی نبود که عامل‌گیری به‌ صورت صرف از طرف دشمن صورت گرفته باشد. ولی با تغییر نظام فکری نخبگان و بعد تغییر رفتار گفتار، تضعیف مبانی گفتمان انقلاب اسلامی، باز تعریف جدید از مبانی انقلاب و هچنین تحریم گفتمان امام (ره) از طریق تعریف برنامه ها و تغییر الفاظ از روش های نفوذ است.

وی با اشاره به روش نفوذ بر مسئولان، افزود : رهبر انقلاب تأکید کردند دشمن به دنبال نفوذ در میان مسئولان و مردم است. دشمن در عرصه نفوذ در مسئولان به گونه‌ای عمل می کند که مسئول آن تصمیمی را بگیرد که آنها می‌خواهند. نفوذ در مردم نیز یعنی به گونه‌ای تأثیرگذاری کنند که ارزش‌های انقلاب رنگ ببازد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان گفت: نفوذ در مسئولان با کنار گذاشتن اندیشه ها و آرمانهای امام (ره) و مقام معظم رهبری، تغییر محاسبات مسئولان، مشغول سازی مسئولان بر موضوع غیر اولویت دار، امیدوار سازی مسئولان نسبت خارج، تلاش برای ایجاد معبد و نفوذ در دستگاه های مهم تصمیم ساز ی و تصمیم گیری ایران است که اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که همه در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده کشور تأثیری دارند، آرمان ها، ارزشها، خواسته ها و باورها تغییر پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام پناهی اظهار کرد: در رابطه با نفوذ در گام اول برای بررسی نفوذ باید مختصات نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم را بدانیم.

وی افزود: درگیری ما با نظام سلطه هنگامی به پایان می‌ رسد که یا ما در نسخه حکومتی از اسلام ناب دست بکشیم یا حریف از خوی استکباری خود جدا شود، طبیعی است که نباید دشمن قسم خورده و ماهوی خود را فراموش کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان گفت: هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم، البته منظور ما مردم آمریکا نیست بلکه حاکمیت استکباری آمریکا است که مقام معظم رهبری و امام راحل نیز به این موضوع اذعان داشتند.

حجت الاسلام پناهی اظهار کرد: این شعار، عقربه قطب نماست که دشمن اصلی را نشان می‌دهد ، تا نگاه ما به جوانب فرعی و مسائل پیرامونی مشغول نشود و از دشمن اصلی غفلت نکنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان نفوذ را به معنای ورود پنهان برای آسیب رساندن به حریف دانست و خاطر نشان ساخت: هدف نهایی نفوذ در بستری تعریف می‌شود که در آن درگیری‌ها پدید آمده است و از آنجایی که موجودیت ما با موجودیت نظام سلطه در تقابل است طبیعی است که فلش نهایی نفوذ مقابله با موجودیت ماست.

ارسال نظرات