استاندار زنجان:

موقعیت جغرافیایی استان زنجان امتیاز خوبی برای سرمایه گذاران است

موقعیت جغرافیایی استان زنجان موجب شده است که امتیازات خوبی برای سرمایه گذاران در این استان داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۶۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با مدیران بخش های دولتی و خصوصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، اقدامات انجام شده در برنامه های اول تا پنجم توسعه استان را مطلوب عنوان نمود و گفت: در محورهای تعیین شده برای برنامه ششم توسعه، جایگاه صنعت و معدن به خوبی تعیین شده است.

مهندس اسداله درویش امیری به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان اشاره و افزود: موقعیت جغرافیایی استان زنجان موجب شده است که امتیازات خوبی برای سرمایه گذاران در این استان داشته باشد و در مجموع شاخص ها نشان می دهد که در ایام پس از انقلاب اسلامی توجه خوبی به استان زنجان شده است.

وی در ادامه از مدیران حوزه صنعت و معدن استان خواست تا مراقبت بیشتری از صنایع جوان و پویای استان داشته باشند و اظهار داشت: صنایع در استان زنجان جوان است لذا ضمن بهره برداری صحیح از صنایع و معادن باید از فرسودگی و آلایندگی آنها جلوگیری نمود تا مردم از سرمایه گذاری در صنعت استان بیشترین استفاده را ببرند.

مقام عالی استان به محدودیت منابع آب در کشور اشاره نمود و تاکید کرد: در حوزه صنعت و معدن نیز همچون بخش کشاورزی باید با بهره برداری مناسب از منابع محدود آب، از ایجاد شرایط بحرانی و کم آبی در استان جلوگیری شود.

درویش امیری بر ضرورت توجه و توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی تاکید نمود و خاطرنشان کرد: همکنون که با اجرای برجام در کشور، زمينه صادرات محصولات به خارج از کشور فراهم شده است، لذا باید با استاندار سازی محصولات تولیدی و صنعتی استان و توسعه صنایع بسته بندی، با شناسایی بازارهای هدف به گسترش صادرات مبادرت ورزید.

استاندار زنجان در ادامه پس از استماع سخنان فعالین عرصه صنعت و معدن در استان، با تاکید بر ضرورت مشارکت دولت و دستگاههای خدمات رسان با صنعت و معدن استان اظهار داشت: هرچند معتقدیم که دولت باید در رفع مشکلات مربوط به مالیات و تامین اجتماعی با فعالین حوزه صنعت مشارکت نماید و دستگاههای خدمات رسان نیز باید در پرداخت هزینه های خدمات زیرساختی با بخش صنعت و معدن مدارا کند ولی این مشارکت و مدارا نباید زمینه عدم پرداخت مطالبات مالی دولت را در بخش های مختلف فراهم سازد.

همچنین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در این دیدار با اشاره به اینکه بخش عمده اقتصاد استان به موضوع صنعت و معدن معطوف شده است، گفت: توسعه صنعتی بعنوان محور توسعه استان در ابتدای سال 93 تعیین شده و در این راستا برنامه های عملیاتی و راهبردی تدوین و ابلاغ شده است.

فغفوری به اولویت های حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان اشاره و افزود: جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی و معدنی ، صیانت از توسعه بوجود آمده در صنعت استان و رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی و معدنی مشکل دار، از مهمترین اولویت های این حوزه در استان زنجان به شمار می رود.

گفتنی است، فعالیت 35 هزار واحد صنفی در چهاربخش تولیدی، صنعتی، خدماتی و فنی، همچنین وجود 13 شهرک صنعتی و نیمه صنعتی استان و کسب جایگاه دوازدهم کشور در بین استان های معدن خیز با استحصال بیش از 31 ماده معدنی از معادن استان زنجان از جمله گزارشات و نکاتی بود که مدیران حوزه صنعتی استان در این دیدار ارائه نمودند.

ارسال نظرات