شهردار هرات گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر هرات 25 متر مربع برای هر نفر است.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۱۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، شهردار هرات درباره جایگاه CNG هرات اظهار داشت:تنها مشکل جایگاه سی ان جی خاتم نبود تاسیسات زیر بنایی مخابرات است.

علی صادق زاده گفت: برای حل این مشکل،دستگاه کارت خوان سیار در جایگاه قرار دادیم و تا حدودی موفق به رفع آن شده ایم ولی هنوز رضایت همشهریان و مسافران را به صورت کامل جلب نکرده ولی امیدواریم با همکاری مخابرات این مشکل نیز هر چه سریعتر برطرف شود.

صادق زاده افزود: شهرداری هرات در این چند ماه سعی کرده است مرحله به مرحله مشکلات را برطرف و به نوعی رضایت همشهریان را تامین کند و خوشبختانه الان حدود شش ماه است گزارشی درباره نارضایتی مردم گزارشی به دستمان نرسیده است.

وی عنوان کرد: ظرفیت جایگاه CNG میانگین 30 هزار متر مکعب گازمی باشد که میانگین روزانه، بیش از شش هزار مترمکعب سی ان جی در سطح شهرستان مصرف می شود.

شهردار هرات خاطر نشان کرد: بر طبق آمار روزانه 400 ماشین برای سوخت گیری به جایگاه CNG شهرستان مراجعه میکنند.

صادق زاده در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته درباره پارک اصلی هرات (ولی عصر) اظهار داشت: روشنایی فاز اول پارک با نصب بیست پایه برق در داخل محوطه و شش پایه بلند در محوطه پارکینگ به نوعی روشنایی پارک تضمین شده است و فاز دوم به دلیل نبود کابل کشی مناسب پروژه به تعویق افتاد ولی با برنامه ریزی دقیق و خرید امتیاز برق و تامین اعتبار فاز دوم نیز در چند روز آینده راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: وسایل بازی پارک که با استقبال زیاد مردم مواجه شده است توسط بخش خصوص خریداری و کاملااستاندارد هستند.

شهردار هرات افزود: استقبال حدود 5000 هزار نفری همشهریان عزیز در طول هفته از وسایل بازی پارک نشان دهنده رضایت مندی همشهریان می باشد.

این مسئول از بهره برداری از دو پروژه مهم شهرداری خبر داد و خاطر نشان کرد: آبنمای خشک دو منظوره و میدان عدالت از پروژه های مهم شهرداری است که تا چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار هرات افزود: پروژه آسفالت شهرک صفائیه (مسکن مهر فاز اول) ازپروژه های دیگر شهرداری است که با تخصیص قیر آن و تامین اعتبار در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه درباره میزان سرانه فضای سبز در شهر اظهار داشت:در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر هرات 25 متر مربع برای هر نفراست.

صادق زاده با بیان اینکه توسعه و نگهداری فضای سبز از رویکردهای اصلی شهرداری هرات است، خاطر نشان کرد: در سال جاری بالغ بر 750 میلیون ریال ماهیانه صرف نگهداری فضای سبز شهر هرات شده است.

شهردار هرات درباره وضعیت بودجه شهرداری اظهار اشت: شهرداری از نظر وضعیت بودجه در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و امیدواریم مردم با پرداخت عوارض به موقع شهرداری را در ارائه خدمات مناسب یاری و کمک کنند.

صادق زاده گفت: شهرداری درآمد پایدار ندارد و اعتباراتی که به این ارگان تعلق میگیرد از طریق دولت است و متاسفانه با شرایط موجود اعتباری نداریم که بتوانیم به مردم هرات در شان آنان خدمت کنیم.

وی افزود: اگر اعتبار لازم برای شهرداری تامین نشود و ما نتوانیم بدهی ها را پرداخت کنیم با بحران مواجه خواهیم شد.

شهردار هرات در پایان از سید باقر نورالدینی مسئول امورجایگاه سی ان جی استان یزد به دلیل همکاری مضاعف با مسئولین شهرداری هرات برای راه اندازی و نگه داری این جایگاه در شهرستان خاتم تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات