معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تعاون به معنای به حرکت در آوردن همه ظرفیت ها و کنار هم قرار دادن آنها با افزایش بهره وری و سود آوری است.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۱۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، سید حمید کلانتری عصر پنج شنبه در نشستی با تعاون گران شهرستان اشکذر با اشاره به مزیت های سطح بالای شهرستان گفت: با وجود مزیت های موجود در شهرستان باید فکر و تدبیر به کار گرفته و نیز فرهنگ اجتماعی و تعامالات در سطح شهرستان تا حدی بالاتر رود تا بتوان در مسیر توسعه گام موثرتر برداشت.

وی افزود: شهرستان اشکذر با وجود ۴۰۰ هکتار زیر کشت گلخانه ای می تواند با تعامل هر چه بیشتر تعاونی های شهرستان در این راستا نهضتی را به وجود آورد.

کلانتری تصریح نمود: تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان یکی از بهترین تعاونی ها است به این شکل که تعدادی از شرکت های تعاونی در یک رشته جهت پشتیبانی از آن رشته و نیز تامین مواد اولیه تا صادرات با یکدیگر فعالیت می نمایند که تعاونی گلخانه داران از جمله این تعاونی ها است .

وی خاطر نشان کرد: یکی از انتظاراتی که وزارت از ادارات کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور دارد این است که از فرمانداران هر استانی خواسته شود تا در هفته تعاون که پیش رو است بیشترین تعامل و ارتباط با تعاونی ها داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: جهت افزایش تولید، اشتغال زایی و نیز پیاده کردن اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ تعامل وتعاون را در بین خود افزایش دهیم.

وی تاکید نمود: تعاونی ها باید در جهت افزایش تولید و بهره وری گام بردارند که یکی از عوامل موثر در این راستا استفاده از دانش جدید و نوآوری است.

کلانتری یکی از سیاست ها و اولویت های وزارت در امور تعاونی ها را توسعه صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: باید در جهت گسترش صادرات تبلیغات و تشویقات لازم با جدیت شکل گیرد.

وی افزود: اگر تعاونی ها بخشی از رکود را تولید نمایند به معنای آن است که فروش صورت نگرفته است و شرط توسعه تعاونی ها افزایش فروش است ، بنابراین برای آنکه بازار مناسب ایجاد کنیم باید مطالعه بازاریابی، توسعه بازار و نیز برند سازی داشته باشیم .

این مقام مسئول گفت: می توان در این شهرستان با ایجاد شرکت های تعاونی می توان شرکت حمل و نقل و مرکز تحقیقات گلخانه ای در شهرستان ایجاد کرد .

وی تصریح کرد: می توان در شهرستان تحولی را با کمک تعاونی ها ایجاد کرد و اشتغال و اقتصاد را متحول نمود که این امر نیاز به مدیریت بهینه و کارآمد دارد.

کلانتری اظهار داشت: باید شورای از تعاونی ها با گرایش های اصلی که در شهرستان است ایجاد شود و در این شورای مسائل با هم فکری اعضا به جلو برده شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت در حال پیگیری هست تا شبکه ای تحت عنوان شبکه تعاون در رسانه ملی ایجاد شود تا بتوان از طریق آن فعالیت های انجام شده توسط تعاونی ها به عرصه نمایش گذاشته شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت : تعاون باید باور و اعتقاد مردم شود و این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد تا در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان آنکه تعاونی بهترین راه برای توسعه پایدار است گفت: توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی در دل تعاونی ها شکل گرفته است .

در این نشست محمد حسین ریاحی خاطر نشان کرد: باید رویکرد تعاونی همراه با کار آفرینی ، خلاقیت و نوآوری را در کشور ایجاد نمائیم که لازمه آن باور داشتن به تعاون است .

فرماندار اشکذر نیز با بیان آنکه ۳۱۲ تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون با هر سیاست های به کار گرفته شده هیچ واحد تولیدی در شهرستان تعطیل نشده است .

وی مهمترین مشکل مطرح در بین تعاونی ها را نقدینگی عنوان کرد و خواستار این شد: تا در زمینه پرداخت تسهیلات لازم به تعاونی ها از سوی دولت اقدام صورت گیرد.

محمد علی شاه حسینی گفت : مهمترین عنصر در ایجاد و افزایش تعاونی ها فرهنگ سازی در این زمینه که مردم باور و اعتقاد به کار تعاونی پیدا نمایند.

ارسال نظرات