خبرهای داغ:
علی اکبر ولایتی با اشاره به عدم مخالفت ایران با تجدید جاده ابریشم، ایران را موافق پروژه قدرت درجه اول شدن چین معرفی کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۰۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج  در قزوین، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم، اظهار کرد: لازم است تا بهره‌برداری جهانی، ملی و استانی از این اجلاس سراسری صورت بگیرد.

وی قزوین را ناشناخته برای حتی مردم این استان عنوان و تصریح کرد: نباید عظمت این شهر را تنها به خوش‌نویسی محدود کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان جاده ابریشم را عنوانی نه جدید بیان و تصریح کرد: امروز اگر به شهر شین پایتخت باستانی چین مراجعه کنیم مشاهده می‌کنیم که آمده است وقت نماز بامداد، وقت نماز پیشین و وقت نماز دیگر چه وقت است. این مسأله نشان می‌دهد که بیش از هزاران سال قبل تجار مسلمان ایرانی به واسطه جاده ابریشم سفر می‌کردند.

ولایتی ادامه داد: این تجارت بسیار اهمیت دارد و باید دانست همان طور که مارکوپلو توسط اروپایی‌ها بزرگ جلوه داده می‌شود ما نیز باید از ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها کشوری که هیچ مشکلی با تجدید جاده ابریشم ندارد، ایران است ادامه داد: با توجه به اینکه برخی کشورها از غربی‌ها گرفته تا سایر شهرها با احیای جاده ابریشم مشکل دارند ولی ایران در این موضوع هیچ مشکلی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از کشورها با احیای جاده ابریشم خرسند نیستند ولی ایران خرسند است، بیان کرد: کمتر کشوری را می‌بینیم که با این موضوع موافق باشد.

ولایتی با بیان اینکه ایران یکی از شاهراه‌های جاده ابریشم است و در این جاده نقش بسزایی در توسعه روابط اقتصادی و غیره دارد، عنوان کرد: احیای جاده ابریشم چین را به قدرت درجه اول دنیا تبدیل می‌کند و ایران با این موضوع موافق بوده و پروژه چین برای احیای جاده ابریشم بهترین فرصت برای ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها