خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرودبا اشاره به اینکه با کمبود روحانی و مبلغ در بخش های مختلف و حوزه های علمیه روبرو است، گفت: نهادهای فرهنگی به دنبال جذب جوانان با استعداد به حوزه های علمیه باشند.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۹۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در دیدار با مدیر و پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به اهمیت حوزه علمیه در جامعه اسلامی و به خصوص در مقوله اشاعه و ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی، ابراز داشت: اگر می خواهیم قوه قضائیه قوی، نهادهای فرهنگی، سازمان تبلیغات و مساجدی ارتقاء یافته و جامعه ای دینی و برازنده داشته باشیم باید مدارس و حوزه های علمیه را مملو از طلاب خوش ذوق و خوش فکر ببینیم چرا که این قشر در زمره آینده سازان ایران اسلامی محسوب می شوند و در نبود روحانی سازمان تبلیغات و نهادهایی از این دست وجود نخواهند داشت.

وی افزود: نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، روحانیان مستقر، امامان جماعت و مبلغان می بایست به مقوله شناسایی و جذب نیروها و جوانان با استعداد به حوزه های علمیه اهتمام ویژه ای داشته باشند همچنین باید گفت خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما جذب طلاب تنها با نصب اطلاعیه کفایت نکرده و این امر نیازمند ارتباط چهره به چهره با جوانان و کشف استعدادهای خوب در این زمینه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به اینکه یکی دیگر از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای دینی، ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآنی در زمره مطالبات مقام معظم رهبری قرار دارد و در سال های اخیر نگاه ویژه ای به این مقوله شده است اما تلاش ها در این زمینه باید افزایش یابد.

امینی با اشاره به اینکه موازی کاری در مسائل قرآنی بین نهادهایی مانند اوقاف، سازمان تبلیغات، سپاه، آموزش و پرورش، به نوبه خود امری نکوهیده نیست، افزود: موضوع اصلی در این بین آن است که حتی در صورت موازی کاری فرهنگی ما باید به نوعی با خروجی اقدامات سازنده قرآنی در شهرستان، استان و کشور آشنا شویم لذا تجمیع این فعالیت ها در یک مجموعه و یا تفکیک نهادهای مختلف در امور قرآنی بر اساس سن، گروه آموزشی، مقطع، نحوه آموزش و ... شاید به نتیجه ای بهتر منتج شود و همچنین اعتبارات و هزینه ها را هدفمندتر می سازد.

وی ادامه داد: امروز تلاش های خوبی در سطح شهرستان برای تربیت حفاظ و نیروهای قرآنی می شود اما باید به دو مقوله مهم که نخستین آنها هدفمند کردن آموزش ها و اعتبارات و دیگری عدم خودنمایی دستگاه ها در ارائه آمار است، توجه داشته باشیم لذا نهاد های مرتبط نباید به دنبال ارائه آمار از فعالیت هایشان باشند تا بگویند ما از دیگران بهتر عمل کرده ایم که امیدواریم این هماهنگی ها در نهایت در سطح شهرستان به وقوع بپیوندد تا شاهد بازخورد خوبی در زمینه ترویج فرهنگ قرانی باشیم.

امام جمعه شاهرود ساماندهی مبلغان را از دیگر رسالت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت: مبلغان به خصوص مبلغان زن که به صورت سنتی فعالیت می کنند می بایست ساماندهی شوند.

امینی با بیان اینکه خوشبتانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در زمینه ساماندهی مبلغان اقدامات خوبی را صورت داده است، بیان داشت: ساماندهی و آموزش مبلغان سنتی قطعا گامی مهم در رابطه با عدم ترویج باورهای نادرست در جامعه است که این امر به خصوص در مقوله مبلغان خواهر بیشتر دیده می شود.

وی افزود: ساماندهی در اعزام مبلغان یکی از اموری است که در زمره وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب شده و خوشبختانه طی سال های اخیر این مقوله در استان سمنان به خوبی صورت گرفته است همچنین باید گفت اعزام مبلغان، ساماندهی و آموزش آنها باید بهتر هدف گذاری شود و قطعا اجرای تبلیغ، آثار و برکات بیشتری خواهند داشت.

امام جمعه شاهرود تعامل دستگاه های فرهنگی را وحدت آفرین دانست و ابراز داشت: امام جمعه محور وحدت و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و این دو مقوله در بیانات مقام معظم رهبری نیز به وضوح مورد تذکر قرار می گیرد لذا ما نیز در شهرستان شاهرود می بایست به مقوله تعامل و همکاری بین نهادهای فرهنگی اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

امینی همچنین بیان داشت: در امر تعامل نهادهای فرهنگی با امامان جمعه، همراه ترین و همجنس ترین نهاد، سازمان تبلیغات اسلامی است که تعامل بین این نهاد با قرارگاه فرهنگی نماز جمعه نتایج درخشانی را خصوصا در ترویج سبک زندگی اسلامی پدید می آورد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، افزود: امیدواریم بتوانیم نهاد اقامه نماز جمعه موسوم به قرارگاه فرهنگی شهرستان را در شاهرود و جدا از ستاد اقامه نماز تاسیس کنیم چرا که ما معتقدیم اگر بخواهیم در اندازه قرارگاه فرهنگی تاثیر گذار باشیم باید مقر مشخص برای نماز جمعه در کنار مقوله اقامه نماز داشته باشیم و این امر در کنار تشکر و قدردانی از ستاد اقامه نماز، می تواند در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به میزبانی هر شهر، صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها