خبرهای داغ:
با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت، خبرنگاران حافظ محیط زیست با همراهی ملی پوشان اسنوکر و با همکاری ستاد احیا دریاچه ارومیه و اداره کل میراث فرهنگی استان اطراف میانگذر دریاچه ارومیه را پاکسازی کردند.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۴۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، خبرنگاران حافظ محیط زیست در ادامه سلسله برنامه‌های خود در پاکسازی طبیعت اقدام به دعوت از ملی پوشان ورزش اسنوکر و عنوان داران این رشته برای همراهی در پاکسازی اطراف پل میانگذر دریاچه ارومیه کرد.

در این برنامه پاکسازی که با حضور تعدادی از ملی پوشان، اعضای کادر فنی و دست اندرکاران برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات رنکینگ اسنوکر بزرگسالان کشور که به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و ستاد احیا دریاچه ارومیه نیز مشارکت داشتند.

در این اقدام فرهنگی دهها کیسه انواع زباله که در اطراف پل میانگذر و بستر دریاچه ارومیه رهاسازی شده بود جمع آوری و به بیرون از آن برای معدوم سازی انتقال داده شد.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی که در این برنامه نمادین شرکت کرده بود از آغاز سلسه همکاری‌های این اداره کل با ستاد احیا دریاچه ارومیه به منظور فرهنگ سازی جوامع محلی در حفاظت محیط زیست دریاچه ارومیه با هدف افزایش ظرفیتهای گردشگری آن با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

پیش‌تر خبرنگاران حافظ محیط زیست دریاچه مارمیشو، پارک جنگلی ارومیه، دره شهدا، اطراف ارتفاعات دالامپر و آبشار سوله دوکل را پاکسازی کرده و اخطارهای زیست محیطی لازم برای بهینه سازی نحوه نگهداری طبیعت این مناطق را گوشزد کرده بودند.

ارسال نظرات