خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

باید برای کاهش آمار طلاق در جامعه فکری کرد

امام جمعه ارومیه گفت: باید برای کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکری کرد و در راستای آن گام برداشت.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۳۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: باید برای کنترل همچنین کاهش آمار مربوط به طلاق در استان و کشورمان گام برداریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع)، ادامه داد: باید برای شناخت ائمه معصوم(ع) و اولیای الهی به صورت جدی گام برداشته شود همچنین جوانان و نوجوانان را برای حرکت در این زمینه ترغیب کرد.

این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها اجرای منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و ادامه داد: به رهنمودها و اشارات ایشان در همه زمینه‌‌ها به ویژه اقتصاد مقاومتی باید به نحو احسن عمل کرد تا مشکلات موجود به تدریج حل شوند.

این مسؤول با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: ازدواج یک امر مقدس و سنت حسنه نبوی(ص) به شمار می‌رود، بنابراین باید برای تسهیل این امر در بین جوانان گام برداشت.

وی بر لزوم تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده همچنین لزوم تلاش برای کاهش طلاق تاکید کرد و بیان داشت: کسانی که مقدورات لازم را در این زمینه دارند باید خودشان ازدواج کرده و شرایط را برای ازدواج دیگران فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه والدین باید شرایط ازدواج را برای فرزندان خود فراهم کنند، خاطرنشان کرد: از این رهگذر آنها را مقابل آسیب‌های اجتماعی مختلف به معنای واقعی مصون و مقاوم نگه داشته‌اند.

این استاد دانشگاه‌ و حوزه‌ علمیه با اظهار اینکه امروز بنیان خانواده به واسطه برنامه‌های ماهواره‌ای سست شده است، ادامه داد: برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای باعث افزایش طلاق می‌شود، به این ترتیب دشمنان درصدد هستند که برای تسلط بر ملت‌ها تلاش کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز فاجعه دلخراش منا قرار گرفته‌ایم، بیان داشت: این واقعه دردناک و تلخ قلب ملت‌های مسلمان دنیا را به درد آورد، که عامل آن حکومت بی‌کفایت آل‌سعود بود.

قریشی بر لزوم اتحاد، همدلی و ید واحد شدن ملت‌های مسلمان مناطق مختلف دنیا برای جلوگیری از بروز وقایع مشابه تاکید و تصریح کرد: در صورت متحد شدن ملل مسلمان چنین وقایعی را دیگر شاهد نخواهیم بود.

ارسال نظرات