خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا نمی‌خواست واقعاً مذاکراتی برای حل مشکل هسته‌ای انجام شود، بلکه به دنبال سلطه بود و جز نوکری برایش چیز دیگری نمی‌خواهد.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۲۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) اظهار کرد: تقوا بزرگ‌ترین عاملی است که می‌تواند ما را از خلق بی نیاز کند و هر که تقوای الهی را پیشه خود قرار دهد مورد محبت قرار می‌گیرد، بعد از حدود یک هزار و دویست سال که از شهادت امام جواد(ع) می‌گذرد مردم عزادار ایشان هستند و اشک می‌ریزند.

وی با طرح این سوال که آیا می‌شود امام جواد(ع) در سن 8 سالگی رهبری جامعه را بر عهده بگیرد، افزود: در آیاتی از قرآن آمده است که یحیی(ع) کتاب و هدایت را به دست بگیر و ما حکم و رهبری را در حالتی به یحیی(ع) دادیم که او طفلی بیش نبود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مگر ما در مورد قدرت خداوند شک داریم؟ خداوند قالب‌هایی را حکم کرده است و باید در آن قالب‌ها قرار گیریم مانند فرزندآوری که راهش ازدواج است.

وی با اشاره به سخن‌گویی حضرت عیسی در گهواره، تصریح کرد: اینطور نیست که خداوند اسیر مقرراتی باشد که خود تعیین کرده است، نه تنها امام جواد(ع) بلکه حضرت حجت(عج) هم در کودکی به مقام امامت رسید و در تاریخ داریم پیغمبرانی که در یک لحظه علوم را کسب می‌کردند.

میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان عنوان کرد: اگر عزت و دنیا و آخرت را می‌خواهیم فقط باید تقوا و بندگی پیشه خود قرار دهیم؛ اگر ازدواج ساده شود برای هیچ کس ازدواج مشکل نیست اما آنقدر تشریفات در ازدواج زیاد شده است که مشکلاتی را به وجود آورده و این بلایی است که خود جامعه آن را به وجود آورده است.

وی متذکر شد: 17 هزار شهید ترور داریم که هر کدام یک امت بودند و آقایان رجایی و باهنر انسان‌های کوچکی نبودند، راهپیمایی عظیم 17 شهریور آخرین گلوله‌ای بود که به قلب رژیم منحوس شاهنشاهی خورد، هرچند به جمعه سیاه مشهور شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت زائران حرم الهی در مکه به دستور آمریکا، بیان کرد: من شاهد صحنه تیراندازی بودم و تمام خیابان‌های مکه پر از جنازه‌های مردم بود، شهادت بیش از 7 هزار نفر در منا که تنها به آب نیاز داشته و تشنه بودند؛ امیدوارم خداوند به زودی قهر و غضب خود را به رژیم آل‌سعود که یک گلوله به رژیم صهیونیستی نزدند اما الان مردم یمن شب و روز ندارند، نازل کند.

وی با اشاره به قسمتی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری ادامه داد: آمریکا نمی‌خواست واقعاً مذاکراتی برای حل مشکل هسته‌ای انجام شود بلکه به دنبال سلطه بود و جز نوکری برایش چیز دیگری نمی‌خواهد، کسانی که شعار دموکراسی می‌دهند باید مشاهده کنند که در سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه چه کردند و هیچ یک از دو حزب مطرح آمریکا از لحاظ اخلاقی بر دیگری برتری ندارند.

میردامادی تأکید کرد: طبق آیات قرآن باید آن‌قدر قوی شد که دشمن فکر تجاوز را در مخیله خود راه ندهد، امروز در نقطه‌ای از قدرت هستیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب هم دفاع می‌کنیم و هم ضربه‌ای شدیدتر به دشمن می‌زنیم.

وی با اشاره به دیدار رهبری با ائمه جماعات، اذعان داشت: متاسفانه در برخی از مساجد نه تنها از انقلاب حمایت صورت نمی‌گیرد بلکه بر علیه نظام و رهبری فعالیت می‌شود که همان مسجد ضرار است، مسجد به عنوان یک سنگر و محلی برای ساختن فرد در تمام امور است و نماز جماعت یکی از فضیلت‌های مسجد است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: اگر راه ما راه خدا باشد و چشم مسئولان ما فقط به آمریکا و اروپا دوخته نشده نباشد بلکه به خداوند توجه کنند، همه مشکلات مرتفع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها