عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: استنادات آماری دولت ساختگی است نه واقعی و اعتقاد دارند دولت به ساخت و پردازش آمار مصنوعی می‌پردازد تا بتواند واقعیت و منطقی که مردم با آن درگیر هستند را کتمان کند.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۲۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

محمد علی پورمختار عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آمارهای متناقض دولت شفافیت اقتصاد را از بین برده و فعالان اقتصادی را سردرگم کرد اظهار داشت: بخشی از آمارها با واقعیات جامعه و اقتصاد و بازارما مطابقت و همخوانی ندارد .

وی با بیان اینکه آمارهای اقتصادی باید منطقی باشد افزود: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران  باید آمارهایی را به جامعه ارائه دهند که  واقع بینانه بوده و با منطق واقعی جامعه مطابقت داشته باشد؛آمارهای متناقض برای دولت و مجلس هم مشکل آفرین است.

پور مختار خاطر نشان کرد: هفته دولت مصادیق بارزی از تضاد آماری با واقعیات جامعه را از سوی رییس جمهور محترم و وزرا شاهد بودیم، لذا استنادات آماری که توسط  دولتمردان بدون پایه و اساس واقعی اعلام می‌شود  موجب شده است اعتماد مردم به آمارها و دولتمردان کاهش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطر نشان کرد: مردم تصورشان این است که استنادات آماری دولت ساختگی است نه واقعی و اعتقاد دارند دولت به ساخت و پردازش تصنعی آمار می‌پردازد تا بتواند واقعیت و منطقی که مردم با آن درگیر هستند را کتمان کند.

ارسال نظرات