خبرهای داغ:
فرمانده یگان عملیاتی پدافند هوایی نیروگاه هسته‌ای نطنز:

آسمان ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است

فرمانده یگان عملیاتی پدافند هوایی نیروگاه هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز گفت: آسمان ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است و چنانچه دشمن بخواهد حرکتی در آسمان ایران داشته باشد آسمان کشور را به جهنمی برای آنان تبدیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۰۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مهدی کاظمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر نطنز از آمادگی کامل این قرارگاه در دفاع از حریم هوایی منطقه خبر داد و اظهار کرد: نیروهای دفاعی کشور در هر شرایطی تمام مناطق دریایی، هوایی و زمینی را تحت کنترل خود دارند.

وی تصریح کرد: در مراحل شناسایی دشمن ابتدا به کشف مورد از طریق سایت‌های خود و شنود اقدام می‌کنیم و پس از شناسایی تدابیر لازم برای مقابله اعمال می‌شود.

فرمانده یگان عملیاتی پدافند هوایی نیروگاه هسته‌ای شهید احمدی‌روشن نطنز با اشاره به اینکه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) 24 ساعته چشم به اسکوپ‌ها دارد، گفت: از این طریق در رصدی همه‌جانبه از مرز هند تا فلسطین اشغالی و مرز ترکیه را رصد می‌کند و هیچ موردی از چشم پدافند هوایی کشور به دور نیست.

وی اضافه کرد: با این توانایی توانستیم حریم هوایی قدرتمندی داشته باشیم که تنها در یکی از عملیات‌ها موفق به سرنگونی 135 فروند جنگنده رژیم بعثی شدیم.

کاظمی با بیان اینکه دشمن در موضوع خارک، خود را در برابر توان نظامی ما آسیب‌پذیر دید، افزود: خارک جزیره‌ای است که هشتاد درصد منابع مالی ایران از طریق نفت آن تأمین می‌شود و از محافظت همه‌جانبه نیروهای دفاعی نظام اسلامی بهره‌مند است.

وی در ادامه به برنامه‌های دشمن در جهت تضعیف توان دفاعی ایران اشاره کرد و بیان داشت: موفق شدیم ضمن همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی برتر داخلی اقدام به ساخت و تأمین جنگ‌افزارها و تولید انواع سامانه راهبردی نظیر رادار مافوق سپهر که از اقیانوس آرام تا هند را رصد می‌کند شویم.

این مسؤول یادآور شد: امروز سامانه‌های موشکی با ارتفاع‌های بلند، متوسط و کم همچون سامانه با ارتفاع متوسط مرصاد، سامانه با ارتفاع کوتاه یابن‌الزهرا 3 را در اختیار خود داریم.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه وظیفه خود را در طول نشست سران کشورها در تهران، به زمین نشاندن هواپیمای ریگی در بندرعباس، سرنگونی هرمس در نطنز و مدیریت جزیره‌های فارسی را به‌خوبی به انجام رسانده است.

فرمانده یگان عملیاتی پدافند هوایی نیروگاه هسته‌ای شهید احمدی‌روشن نطنز ادامه داد: در مناطق حساس کشور زمانی که هواپیماهای آمریکایی به منطقه گسیل شدند، قرارگاه پدافند با فعال کردن سامانه‌های خود در بوشهر و قشم و... به آن‌ها نشان داد که جمهوری اسلامی با کسی شوخی ندارد و در صورت هرگونه تجاوز با آن‌ها برخورد جدی می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه به ادعای سازمان هوایی جهانی آسمان ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اگر بخواهند حرکتی در آسمان ایران داشته باشند مطمئن باشند که آسمان کشور را به جهنمی برای آنان تبدیل خواهیم کرد.

ارسال نظرات