سردار نقدی گفت : ازهمان ابتدا که رهبر انقلاب در سال ۹۱ دستور دادند، قرارگاه بسیج اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و به نتایج خوبی رسیدیم و تلاش کردیم با وجود رکود و تورم، راهکارهایی ارائه شود که بدون ورود نقدینگی، تولید انجام دهیم.
کد خبر: ۸۷۳۸۳۲۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار نقدی ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور در مجمع عالی بسیج شهرستانی ناحیه حضرت رسول (ص) سپاه شهرستان کرمان در محل تالار برق در جمع بسیجیان و مسئولان استانی کرمان گفت: فلسفه مجامع بسیج که چندسالی است تشکیل شده، همان سبک مدیریت اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ابراز کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری از ما خواستار تدوین الگوی اسلامی پیشرفت هستند که دست اندرکاران ارزشمندی در این زمینه مشغول شدند.

حضور مردم در صحنه از اصول الگوی اسلامی پیشرفت است/ همه مردم باید در تصمیم گیری ها مشارکت کنند

وی با بیان اینکه نمی توان تا تصویب شدن قوانین صبر کرد بلکه باید مطابق اصولی که می دانیم، الگوی پیشرفت را به کار بگیریم، تصریح کرد: یکی از این اصول حضور مردم در صحنه است؛ حضور تنها به معنای حضور در انتخابات و راهپیمایی ها نیست.

سردار نقدی تاکید کرد: همه مردم در نظام اسلامی مسئولند واینگونه نیست که دولت جدا و مردم جدا باشند؛ این الگوی شرق و غرب است، در آمریکا مردم مخیرند که به یک فرد از دونفر سرمایه دار بزرگ مشخص شده رای دهند و انتخاب سومی ندارند اما جمهوری اسلامی برتر از این حرف هاست و مردم در آن نقش اساسی دارند.

این مقام مسئول با اشاره به سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر عنوان کرد: شهید رجایی به کابینه ۳۶ میلیونی تاکید داشتند و مردم را جزء کابینه می دانستند؛ این شعار نیست و مردم باید مشارکت کنند.

فلسفه تشکیل مجامع بسیج استفاده از فرصت های جزیی در تمام محلات است

وی با بیان اینکه اصل امر به معروف ونهی ازمنکر بر همین اساس است و مردم باید در مدیریت با نظم و قاعده خاص مشارکت کنند، یادآور شد: وقتی این اتفاق رخ دهد بهره وری جامعه به شدت بالا می رود چرا که وقتی تصمیمات متمرکز باشد، علم افراد تصمیم گیرنده به جزییات کم است در حالیکه بسیاری از فرصت ها در هر محله و کوچه وجود دارد که مدیران و استاندار خبر ندارند.

سردار نقدی افزود: باید هنگام تصمیم گیری ها از همه فرصت های جزیی در تمام محله ها استفاده شود، وقتی تصمیمات محلی شوند بهره وری در رسیدن به اهداف به شدت بالا می رود و فلسفه تشکیل مجامع همین است که بسیجیان از اقشار مختلف کنار هم جمع شوند و برای محل خود تصمیم بگیرند و منتظر تصمیمات سازمان نباشند.

وی با تاکید براینکه همه صاحب نظران باید به میدان آمده و کمک دهند تا برنامه ریزی های لازم انجام شود، اظهار داشت: این مجامع موجب خیر و برکت شده لذا باید هرچه بیشتر قوام یابد و تصمیم گیری های سازمان را به این مجامع واگذار کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اقدامات پایگاه حضرت رسول (ص) کرمان در ایجاد اشتغال با دست خالی بیان کرد: همه مجامع، حوزه ها و پایگاه ها می توانند این کار را انجام دهند؛ برای پایگاه ها چشم اندازی برای داشتن محله ای بدون بی سواد، بی حجاب، بیکار و معتاد در نظر گرفته ایم که باید بدون محدودیت و براساس قانون  وشرع پیش رویم.

باید کمیسیون ها و مجامع را جدی گرفت

این مقام مسئول با بیان اینکه اصلاح یک محله موجب اصلاح کشور می شود، تاکید کرد: ما به تصمیم گیری غیرمتمرکز اعتقاد داریم لذا باید این مجامع و کمیسیون ها را جدی گرفت؛ البته انتظار داریم مجامع تنها به سبک همایش نباشد وبرای مشارکت بیشتر لازم است متن های پیش نویس تهیه شده و در اختیار اعضای مجمع قرار گیرد تا مطالعه کرده و با نظرات خود آن را تکمیل کنند که این امر موجب پختگی و سنجیدگی کار می شود و حمایت دیگران را جلب می کند.

تصمیم گیری های مجامع بسیج برای ما حجت و تکلیف اور است

سردار نقدی گفت: آنچه مجامع تصمیم می گیرند برای ما حجت است چرا که اعضای آن افرادی بسیجی و مومن هستند که به ایمان آنها شک نداریم و افرادی متخصص ومتعهد می باشند لذا این برای ما تکلیف آور است که مصوبات را تایید کنیم.

وی افزود: آنچه جمع بسیجیان یک شهر که با شناخت به منطقه تصمیم گرفته اند، برای ما حجت است تا انجام دهیم چرا که مطمئنیم آنها در مسیر ولایت و دلسوز شهر خود هستند.

سردار نقدی اذعان داشت: به دنبال فرصت هایی که در کنار ما هستند بگردید و منتظر تصمیمات مرکز نباشید؛ برای حفظ خانواده و کاهش طلاق و بیکاری لازم است در مجمع با یکدیگر راهکار پیدا کنید.

ایجاد ۲۳۰هزار شغل توسط بسیج بدون هزینه کردن یک ریال بودجه دولتی

این مقام مسئول با اشاره به کارهای بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ازهمان ابتدا که رهبر انقلاب در سال ۹۱ دستور دادند، قرارگاه بسیج اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و به نتایج خوبی رسیدیم و تلاش کردیم با وجود رکود و تورم، راهکارهایی ارائه شود که بدون ورود نقدینگی، تولید انجام دهیم.

وی درادامه تصریح کرد: یکی از این راهکارها راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک با ظرفیت پنهان بود؛ البته راهکارهایی به دولت های قبل و فعلی ارائه کردیم که تایید شد اما عملی نشدند؛ دیوان سالاری در کشور اجازه اجرای تصمیمات را نمی دهد.

سردار نقدی ابراز کرد: بسیج در طی مدت سه سال بدون هزینه کردن یک ریال بودجه دولتی، ۲۳۰ هزار شغل ایجاد کرد و کارهای چشمگیر مردمی انجام شد که موجب سربلندی ماست که از افزایش تولیدات مطابق آمارهای سازمان آمار کشور پیداست.

در ۲سال آینده شاهد افزایش میزان برداشت محصول کشور در واحد سطح خواهیم بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه این کارها بدون تحمیل یک ریال بودجه به دولت انجام شد، عنوان کرد: کار دیگر علمی کردن کشاورزی بود که کارهای بزرگی در اقتصاد بدون صرف نقدینگی برای غلبه بر رکود انجام شد.

وی ادامه داد: اگر علم به تمام کشاورزان منتقل شود اتفاقات بزرگی می افتد؛ بسیاری از کارها از دوسال قبل شروع شده و ظرف یکی دوسال آینده شاهد خواهیم بود که میزان برداشت محصول در کشور در واحد سطح بالا خواهد رفت؛ طرح همگام با کشاورز در استان ها انجام می شود و کتاب هایی تحت نظارت اساتید بزرگ کشاورزی نوشته شد که درخصوص کاشت گیاهان و محصولات مختلف در اقلیم های متفاوت کشور برای بیشترین بهره برداری و کاشت، داشت و برداشت آنها توضیحاتی داده شده است.

لزوم توجه به صنایع تبدیلی کوچک در همه شهرها و روستاها

سردار نقدی با اشاره به کارهای دیگر بسیج از جمله اهمیت به صنایع تبدیلی کوچک روستایی اظهار داشت: انتظار داریم در این زمینه تمام شهرها به میدان بیایند که در این صورت اتفاق بسیجی وار بزرگی خواهد افتاد و ارائه این عمل زیبا به برکت حرف رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه ولی فقیه، باتقواترین، دانشمندترین و آگاه ترین فرد کشور است، یادآور شد: وقتی این فرد حرفی می زنند، ارزش دارد  وباید عملی شود لذا در قرارگاه جهاد، بحث صنایع تبدیلی کوچک را مطرح کردیم.

سردار نقدی اذعان کرد: هرشهر می تواند با توجه به مواد اولیه دم دست مجموعه ای از صنایع تبدیلی کوچک داشته باشد و از این طریق اقتصادی پایدار و مقاوم شکل دهد، مشکل اشتغال خود را حل کند و از تلاطم های اقتصادی عبور کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان خاطرنشان کرد: مسیرها در اقتصاد مقاومتی باز است و مشکلاتی وجود دارد، اما راه برای پیشرفت در این عرصه زیاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات